Makeup and Stuff

Friday 11 May 2007

H&M Ögonfransböjare


H&M har en ögonfransböjare för 29:50 kr, som jag köpte när min förra ögonfransböjare med värme hade gått sönder, innan jag beställde Blincs ögonfransböjare.

Det här är en simpel och vanlig ögonfransböjare, till ett väldigt lågt pris. Den ger bra resultat med bara en omgång, en klämning längst in på fransarna och sen ytterligare en några mm ut, plus mascara efteråt, ger snyggt uppböjda fransar som håller hela dagen för mig. Nackdelen är att den inte är så praktiskt utformad, den är svår att klämma in så den kommer åt fransarna ordentligt, där gångjärnet sitter pressar rakt in i min kind, så jag får ett märke där en kort stund. Den är svår att placera precis som man vill ha den, för böjen är inte helt rätt. Om man lyckas klämma in den tillräckligt nära franskanten så kan det kännas lite obehagligt i ögonlocket också, förutom att den skär in i kinden. Ett annat problem jag kan få med den här är att den böjer fransarna över varandra lite, så de blir lite lustiga.

Jag har svårt att bestämma mig för vad den ska få för betyg, och vilken jag egentligen föredrar. Jag tycker att jag får bättre böj på fransarna med den här än med Blincs ögonfransböjare och det går mycket snabbare på morgonen, att klämma till lite snabbt i 5 sekunder, i jämförelse med att värma upp Blincs, och sedan pressa i fem sekunder vardera minst fem gånger på varje öga. Samtidigt så gillar jag inte att pressa in den här i kinden och att den inte helt passar mitt öga, det känns även som att den kan skada fransarna.

H&Ms ögonfransböjare får slutligen betyget 3/7. Det låga priset 29:50 jämfört med 245 kr, och att den går så snabbt är ett stort plus. Den icke-ergonomiska designen är ett stort minus och jag betvivlar att den håller så länge. Jag är väldigt sugen på Shu Uemuras eller Shiseidos ögonfransböjare.

4 comments:

Anonymous said...

Köp Shiseidos! Den är toppen! Kan inte leva utan den...

http://makeitup.blogg.se/250906191040_gonfransbjaren.html

Anonymous said...

Jag har för mig att den kostade ungefär 175:- men den är värd varenda krona!!! =D

Makeupstuff said...

Okej, inte såå farligt då. Tack för tipset! Ska nog kika på den :)

Anonymous said...

Kika på www.somrit.se de har både Shiseido och Shu uemura ögonfransböjare till bra priser.