Makeup and Stuff

Thursday 12 April 2007

Blinc heated eyelash curler


Blinc heated eyelash curler är en ögonfransböjare som böjer fransarna med hjälp av med värme. Den används lite likt en mascaraborste, man drar med den längst ögonfransarna för att böja upp dem. Enligt instruktionerna ska man använda denna innan mascaran, trycka den mot fransarna så man tvingar fram den böj man vill ha och dra den från roten till toppen på fransarna under 3 sekunder, sedan fortsätta på nästa ställe och repetera så många gånger man vill, 3 sekunder per gång.

Det jag gillar med den här är att den har en liten indikator på baksidan som visar när den har rätt temperatur. Indikatorn är röd och blir långsamt gul när den värms upp, när den är helt gul så har den rätt temperatur. Smart! På så vis kan man även se när den har svalnat och kan stängas igen när man har stängt av den.

Trots att jag har haft en uppvärmd ögonfransböjare sedan tidigare, så tycker jag att det är svårt att få till en bra böj med sådana här böjare. Jag är dock inte så duktig med vanliga metall-tortyr-böjare heller och sådana gillar jag inte, föredrar absolut den här modellen som inte förstör fransarna. Om någon har några tips för hur man ska använda en sådan här på bästa sätt, så tveka inte, utan berätta för mig i kommentarerna! Har ni några knep för hur man ska gå tillväga för att få bra resultat?

Resultatet blir väl okej, men någon fantastiskt stor skillnad får jag inte till med den. Betyget blir 4/7, därför att jag tror att det går att böja till fransarna bättre om man bara lär sig snitsen.



Blinc heated eyelash curler köptes från Accessora for 245 kr. Du kan läsa mer om den och instruktioner för hur man ska använda den på Blincs sida.

3 comments:

Anonymous said...

Jag använder min efter att jag tagit på mascara och den har torkat ordentligt. Drar den INTE utmed fransarna, utan bara "pressar/böjer" upp dem.

Makeupstuff said...

Intressant. Tack för tipset! Ska kanske testa det. Igår fick jag till ett jättebra restultat när jag pressade rejält och inte drog längst med fransarna, ska öva lite mer och se om det blir bättre :)

Anonymous said...

jag undrar om det inte "sliter" på ögonfransarna? för jag har en från H&M och jag har tappat ganska många ögonfransar , sen jag har använt den . Btw jätebra blogg , absolut en av mina favoriter!