Makeup and Stuff

Tuesday 24 April 2007

Utmaning


Bloggen Make it up har en utmaning, vilka tre sminkprodukter man skulle välja om man skulle använda dem resten av livet. "Den här gången vill jag veta vilka 3! (svårt va?) smink-produkter ni skulle välja att sminka er med för resten av livet om ni var tvugna att välja?" Knepigt.

Tror att det för min del blir:
* Mascara - ingen tvekan. Antingen MF Masterpiece Max eller MK Signature Ultimate Mascara. (Recensioner kommer.)
* Foundation - just nu lutar det åt Everyday Minerals foundation.
* Concealer - Makeupstore Cover All mix.

Mascara och foundation är självklart, men sen blir det svårt. Hade svårt att välja mellan concealer, rouge eller läppglans. Jag tar här för givet att läppbalsam inte räknas in i de tre produkterna, då jag är gravt beroende av läppbalsam och måste applicera hela tiden.

Borde jag byta ut concealern mot rouge... eller.. Svårt val :)

2 comments:

Anonymous said...

Jag skulle självklart ta everyday minerals foundation, rouge från MAC i färgen mocha och mina concealer från Laura Mercier! Utan dem skulle jag dö!

Makeupstuff said...

beautybible: hehe :) Everyday minerals foundation är SÅ bra. Jag ska ta och beställa ett startkit nu i veckan tänkte jag, har bara så svårt att bestämma mig för vilken face color jag ska ta. :) Ett starterkit blir ju precis under 200 kr o då hoppas jag slippa tullen.