Makeup and Stuff

Wednesday 21 March 2007

Makeupstore cover all mix


Makeupstores cover all mix är en concealer med tre färger som kan användas var och en för sig, eller blandas. Den här har blivit höjd till skyarna av många, och det var det som gjorde att jag tillslut bestämde mig för att testa den, trots det (för mig) höga priset, 245 kr för en liten burk.
Den har tre färger, Gul mot röda partier, orange mot blåa partier, och ljusbeige för att ljusa upp.

Den fungerar! Färgerna neutraliserar effektivt både mörka ringar, blå ådror och röda finnar. Jag använder den ljusa färgen under ögonen vid ögonvrån, och den orange på synliga blodådror under ögonen. Jag har använt den nästan dagligen i åtta månader och det märks knappt att den blivit använd, den är mycket dryg och räcker i evigheter. Den förtjänar absolut 6/7, det enda som drar ned betyget är att den är så tjock och att det lätt blir för mycket.

Tips: Använd absolut en pensel för att applicera, gräv inte med fingrarna och ta ytterst lite på penseln. Konsistensen är mycket tjock och det blir lätt för mycket, dutta med en lite styvare pensel och jämna ut direkt. Jag tar lite på ena sidan penseln, duttar på huden och använder sedan andra sidan av penseln för att jämna ut, innan jag tar på mer. Rengör gärna penseln ofta, dagligen eller åtminstone en gång i veckan, så burken inte blir full av bakterier.

2 comments:

Anonymous said...

Undrar bara vilken färg som kallas gul, respektive orange och beige i "burken", som bilden visar? Tycker det är rosa nedåt och två nyanser av beige. Svårt att veta vilken färg man ska ha var tycker jag.

Anonymous said...

Hej! Jättebra blogg verkligen.
Men nu är det så att jag har JÄTTEMÖRKA ringar under ögonen, de är så förskräckliga så jag vill knappt visa mig utan massor foundation och concealer. Jag brukar använda kanebo, men den är så himla dyr och jag undrar om det kanske finns någon bättre.. Har du testat Kanebo och vet du i så fall om du tycker de andra du rekommenderat här är bättre eller ska jag fortsätta köra på den? Jättetacksam för svar!