Makeup and Stuff

Sunday 25 March 2007

Mary Kay hudvård


Innan jag provade Mary Kays hudvårdsserie hade jag testat mängder av olika fuktkrämer, vissa gav mig kosmetikaakne, andra dög inte alls för min supertorra hud. Det var inte ovanligt att min hud flagnade i pannan för att den var så torr. Den som var bäst var niveas dagcreme för torr och känslig hud, men jag var tvungen att smörja in mig flera gånger om dagen, två på morgonen, och sedan så fort jag kom hem efter jobbet, och sen ytterligare en gång, plus den sista gången efter rengöringen på kvällen.

Jag gick motvilligt med på att testa Mary Kays hudserie, som jag tyckte verkade dyr, efter att ha hört från flera andra som var lyriska och sa att de var mycket bättre än alla andra. Sedan dess vägrar jag använda något annat. Min hud mår strålande, jag behöver bara smörja in mig morgon och kväll i ansiktet och huden känns jättebra. Produkterna är oparfymerade vilket passar min känsliga hud, det gör även att man inte luktar konstigt av alla dofter som krockar, vilket borde vara ett plus för alla. De luktar knappt någonting och bara fräscht.

Rengöringen är rengöring + ansiktsvatten + ansiktsmask i ett, och håller vad den lovar, man blir ren utan att huden stramar massor efteråt. Fukten är super. Moisturizern finns även en variant med SPF 15 för sommaren.

De här produkterna är vansinnigt dryga, lite mer än en ärtas storlek räcker till hela ansiktet och halsen. Rengöringen är ännu drygare, en tub räcker i ett år (!) för mig utan problem, en ärta räcker och blir över till hela ansiktet och halsen om jag applicerar på fuktig hud. Eftersom de är så dryga så är de inte dyrare än andra märken, de här är billigare för mig än de billiga alternativ jag använde innan. Det slutliga betyget blir faktiskt 7/7.

No comments: