Makeup and Stuff

Tuesday 3 April 2007

Nivea Beaute Stay real foundation


Stay real är en flytande foundation från Nivea Beauté. Den är en av alla de foundations som kommit under det senaste året som lovar en perfekt match med din hudton. När jag behövde en ny foundation i somras så gick jag och provade alla märken jag kunde hitta i affärerna, de flesta hade en för tjock konsistens som lätt blir kakig och fjällig på torr hy, många av dem såg fruktansvärda ut när jag provade dem på min hud. Den här var den enda som var lättflytande och direkt sjönk in i huden. Det visade sig stämma i ansiktet också.

Den matchar min hudton perfekt och smälter in i huden. Den torkar inte ut hyn och passar bra ihop med min moisturizer. Den är halvtransparent, så den täcker inte så mycket, den jämnar ut och ger en fin matt lyster. Den är inget för den som vill ha en heltäckande mask av foundation, utan passar dem som vill se naturliga ut och bara jämna ut lite. Jag är nöjd med resultatet av denna, även om jag ibland skulle vilja att den täckte lite mer. För en riktigt perfekt makeup så kompletterar jag med puder.

Tyvärr är jag inte säker på att den är bra för min hud, tycker att jag väldigt ofta får finnar om jag använder den varje dag i 1-2 veckor, det verkar stämma lite väl bra in med användandet, har gång på gång försökt skylla på annat, men tyvärr är det nog så. Det som drar ned betyget till 5/7 är att den inte täcker så bra, och att jag tror att den ger finnar. Den finns att köpa på Kicks, Åhlens osv för runt 120-130 kronor.

2 comments:

Anonymous said...

hm... verkar värd att testa... vad kostar den?

Makeupstuff said...

Den kostar runt 120-130 kronor, vet inte exakt pris, och finns på Kicks, Åhlens etc.