Makeup and Stuff

Monday 23 April 2007

Max Factor Masterpiece mascara


Max Factor Masterpiece mascara, är en av de nyaste mascarorna från Max factor. Jag blev nyfiken på den efter att ha läst om den på otaliga modebloggar och tester.

Masterpiece är tunn i konsistensen, klumpar inte och glider lätt på fransarna. Jag hade varit nyfiken på de nya gummi-borstarna länge, tyckte det verkade smart med små silikonpluppar istället för de gamla borstarna, och jag måste säga att jag gillar det. Borsten är riktigt riktigt bra och smalnar av på toppen vilket gör att det är superlätt att komma åt de minsta ögonfransarna i ögonvrån och att peta längst ut i ögonkanten.

Resultat: Fransarna blir längre, välmarkerade och snyggt separerade. Jämfört med min vanliga mascara så blir fransarna tunnare men det ser ut att vara många fler av dem. Fransarna ser ut att vara många och långa, men jag skulle vilja ha mer volym. Masterpiece är för dig som vill ha långa och välseparerade fransar. Mascaran sitter bra, klumpar inte, och flagnar ytterst lite. På mina fransar blir det ett litet korn på en hel dag ungefär. Den går lätt att tvätta bort med remover, men sitter hela dagen.

Uppdaterat: (070628) Nu efter två månaders användning så måste jag säga att jag tycker mycket mer om den här mascaran. Den ger många fler fransar och tål att byggas på i flera lager. Till skillnad från Masterpiece Max ger den aldrig klumpar. Den är lätt att arbeta med, skön konsistens, klumpfri och fransarna blir jättesnygga. Den är på väg att bli en favorit. Efter två och en halv månad är den fortfarande bra i konsistensen och har inte torkat eller förändrats.
Betyget blir sex av sju, jag hade velat ha liite mer volym, men annars är den toppen. Masterpiece kostar 145 kr på Kicks/Åhlens/H&M.




Bloggar som har denna mascara som favoriter:
Beatu.ie
Kiss and Makeup
Veckorevyns test
Nyans
Emelle har provat Masterpiece Max och gav den 3/5.

Har du testat Masterpiece eller Masterpiece Max? Vad tyckte du?

1 comment:

Anonymous said...

Borsten är onekligen toppen men jag tycker också att formulan är lite tunn, ger mer längd än volym.