Makeup and Stuff

Thursday 26 April 2007

Max Factor Masterpiece Max


Max Factor Masterpiece Max är volym-varianten av den populära Masterpiece-mascaran och lanserades rätt nyligen av Max Factor. Masterpiece Max ska ge mer volym och mer "party-ögon".

När jag testade Masterpiece Max för första gången blev min första reaktion: "Wow!" Min andra reaktion blev "Neej, klumpar", och den tredje reaktionen blev "Ooh, snyggt!". Max är mycket tjockare i konsistensen än vanliga Masterpiece och jag lärde mig snabbt att man måste ta färre lager mascara när man målar fransarna. Om jag i vanliga fall drar tio drag med borsten när jag applicerar mascara, så måste jag sluta efter fyra, annars börjar det klumpa.

Jag är klart förälskad i borstarna på båda Masterpiece-mascarorna. Gummiborsten är strålande och det faktum att den smalnar av rejält på toppen gör det så mycket lättare att applicera mascara på underfransarna och i ögonvrån. Jag tycker även att borsten gör att alla fransar separeras snyggt och inte klumpar ihop sig.

Uppdaterat: (070628) Efter två dagar gav jag Masterpiece Max betyget 6/7 och föredrog den framför vanliga Masterpiece. Efter att ha provat den i två månader, ger jag den dock bara 5/7, den klumpar alldeles för mycket, och klarar inte mer än ett lager. Den är bökig att applicera eftersom fransarna klumpar sig och den är lite för tjock i konsistensen. Nu föredrar jag Masterpiece-mascaran över Max-varianten. Jag har även uppdaterat Masterpiece-recensionen.




Missa inte mina jämförelsebilder på Masterpiece och Masterpiece Max och vad resultatet blir jämfört med mina naturella fransar.

När jag ville testa Masterpiece så tvekade jag en stund mellan Masterpiece och Masterpiece Max men tog det snåla valet, Masterpiece kostade 10 kr mindre (145 kr) än Masterpiece Max (155 kr) på Kicks. Tio minuter senare upptäckte jag att andra butiker (Cubus, H&M) hade extrapris på Masterpiece Max och att den bara kostade 129 kr där. Suck.
Värt att nämna är att Masterpiece Max är billigare egentligen, tuben är på 7,2 ml, medan vanliga Masterpiece bara är 4,5 ml. Dock brukar jag inte ta slut på en mascara på 3 månader, så det är ändå pengar i sjön.

1 comment:

linda said...

Jag har använt masterpiece Max i ca. ett år, och tycker att den är så mycket bättre än dom flesta andra mascaror jag har testat, även den vanliga masterpiece. Jag har alltid flera lager, och får nästan aldrig klumpar!