Makeup and Stuff

Friday 27 April 2007

Everyday Minerals Rouge + Concealer


För ett par dagar sedan recenserade jag provpaketet jag beställde från Everyday Minerals och berättade vad jag tyckte om deras foundation. Provkitet innehåller tre foundations, ett rouge och en concealer.

Jag provade deras rouge/blush i färgen Sunday Brunch, beskrivningen är
"a delicious raspberry sorbet shade that is ideal for all skin types. Just the right matte finish that you can dress up or dress down. A versatile and must have color for every occasion.".
Första gången jag testade det så blev det alldeles för starkt, det är minst fyra gånger så stark färg som i mitt vanliga rouge och jag fick ofrivilligt påskkärring-kinder :) Andra gången blev det mycket snyggare. Det är en fin lite hallonrosa färg, som jag faktiskt kan tro passar de flesta. Den sitter bra och blir snygg om man är försiktig med penseln, dock måste jag säga att jag föredrar rouge i kakform, det känns lite bökigare att applicera rouget eftersom färgen är så koncentrerad. Betyget dras ned av appliceringen och blir 4/7, mer än godkänd men inte en favorit. Har dock bara provat två gånger än.



Concealern provade jag i färgen Intensive fair. Den är väldigt ljus och är som en blandning mellan en concealer och en highlighter. Min Cover All Mix från Makeupstore täcker bättre och har motsatsfärger för att neutralisera olika toner. Den här täcker inte så jättebra, men fungerar ändå över förväntan. Den fungerar bra att använda under ögonen och i ögonvrån, för att ljusa upp och en smälter in med foundationen. Jag blir mer och mer förtjust i den här, använder den under ögonen och det ljusar upp rejält samtidigt som det inte blir tjockt och kakigt och syns inte. Den här gillar jag, som concealer kanske den borde vara mer täckande, men i och med att den är så lätt så syns den inte utan smälter in med foundationen och huden. Den här får lätt 6/7!



Läs mer om vad jag tyckte om Everyday Minerals i mitt inlägg om deras foundation. Besök Everyday Minerals hemsida.
Nästa vecka kommer jag att beställa deras startpaket och börja använda deras produkter helt. Fler recensioner kommer då.

Want to read in English?

8 comments:

Anonymous said...

Tycker främst att märket är så otroligt prisvärt!!! Kan ju inte bli bättre. Plus att det finns så mycket olika grejer att välja på!

Makeupstuff said...

Det är superbra. Nu har jag äntligen gjort en beställning på ett Starter kit. Ska bli superspännande att få produkterna. Har du också köpt ett helt kit?

Anonymous said...

jag tycker rouget förtjänar högre betyg då det håller i evigheter! mitt sitter på från morgon till kväll!

Makeupstuff said...

Linnea, vad kul att du är nöjd med din! Vilken färg har du? Har läst att just den här färgen är så superstark att den är svår att få snygg. Till mitt riktiga starterkit/helburk rouge har jag valt en annan färg, kommer att recensera den sedan.

Anonymous said...

Jag har exakt samma färg som du men jag håller med om att det kan bli starkt ( min syster såg ut som en påsktant när hon lånade) men man kan lätt förebygga det genom att ta ytterst lite. Men färgen "best friends" kanske passar om man vill ha ett lite svagare rouge som ändå syns!:)

Makeupstuff said...

linnea: jag lovar att testa rouget några gånger till och utvärdera det :) Betyget kanske blir mycket bättre. Har än så länge bara testat det två gånger. Ska bli intressant att se hur jag kommer att tycka om det rouge jag har beställt nu.

Anonymous said...

Sunday brunch är en favorit! Förtjänar mkt högre betyg eftersom det är så mångsidigt och sitter så bra (14-16 timmar är inga problem)

Ett ytterst tunnt lager ger bara en fräch färg som om man varit ute

sen kan man dra på ända till påskkärringstadiet

Makeupstuff said...

Johanna, kul att du gillar rouget. Jag skrev recensionen efter att bara ha testat det en gång, men en ny recension är på gång, och där får den mycket högre betyg :)