Makeup and Stuff

Tuesday 3 April 2007

Favoritlistan

LipglossBitch startade favoritlistan för ett tag sedan, jag är visserligen sen att haka på, men här är i alla fall min. Alla länkar är till mina recensioner av produkten här på bloggen!

Min favoritlista, produkter jag verkligen tycker om:

Rengöring + Ansiktsvatten + skrubb: Mary Kay TimeWise 3-in-1 Cleanser normal/dry skin
Ögonmakeup remover: Lancome Bi-Facil, eller Mary Kay Oil-Free Eye Makeup Remover
Dagkräm: TimeWise Moisturizer SPF15
Nattkräm: TimeWise Moisturizer normal/dry skin
Ögonkräm: MK eye cream
* Mattifier:MK Oil mattifier.
Primer: - använder ingen
Foundation: Ingen favorit, utan letar efter en ny. Se vad jag använder nu.
Concealer: Makeupstore Cover All Mix
Löst puder: Har ingen favorit. Se vad jag använder nu.
Rouge: MK Signature Cheek Color, Nivea rogue,
Highlighter: Beror på definitionen, en allmän använder jag inte. Highlighter-ögonskugga är samma märke som de andra, i färgen Crystalline.
Bronzer: - Använder jag aldrig.
Mascara: Letar efter den ultimata. Använder just nu: MK Ultimate Mascara, eller Max Factor Masterpiece. Gillar även Lancomes mascaror.
Mascara vattenfast: Kanebo 38 grader, men har inte använt någon på länge.
Eyeliner: Face cake eyeliner
Ögonskugga fast: MK signature eye color har jag mängder av.
Ögonskugga lös/flytande: Har inte hittat någon jag tycker om.
* Kajalpenna: Isadora perfect contour kajal.
Läppenna: Har ingen just nu.
Läppstift: Halvfavoriter: MK Signature Lipstick, Maybellines LipFinity, Makeupstores läppstift
Läppbalsam: Ingen. Söker efter det perfekta.
Läppglans: MK Lipgloss, letar efter fler alternativ.
"Plumper": - Har inte testat någon än, men funderar på det...
Hudkräm: Body Shops Cocoa Body butter.
Bodylotion: Ingen favorit. Använder ofta HTH hudlotion original.
Brun-utan-sol: - Använder aldrig.
Skrubb: Skrubbvantar, alt egen blandning olivolja + råsocker.
Schampo: Söker efter det ultimata, använder nu...
Balsam: Letar efter det ultimata, använder nu....
* Inpackning: Lóréal Elvital Nutri Gloss, Sebastian Potion no 9.
Stylingprodukt: Halvfavoriter: Wellaflex styling gel, vanlig Aloe vera gel,
Handkräm: Body shops hawtorn handkräm som fanns för många år sedan var min favorit. Har inte hittat en lika bra.
Nagellack: Mavala.
Allround-produkt: Ren Aloe vera gel. Jojobaolja.
Doft dag/kväll: GothRosary Dervish samt Dead on Chocolate.
Deo: Absolut torr.

* är saker som inte var med på Lipglossbitch favoritlista men som jag lade till. Lade till Mattifier, Inpackning, Kajalpenna och Deo.

Jag kommer att lägga till länkar till mina recensioner av alla produkter på listan så fort de kommit upp på bloggen.
Imorgon kommer en lista på produkter jag använder dagligen också.

Kika in Lipgloss bitchs blogg och läs om andras favoritlistor också.

No comments: