Makeup and Stuff

Thursday 26 April 2007

Önskelista i April


Vad jag skulle vilja köpa från Strawberrynet just nu:
1. Tweezerman, Slant Tweezer Stainless Steel, c:a 125 kr.
2. Shu Uemura, Eye lash curler. Klassikern alla pratar om, som är tillfälligt slut på Strawberrynet just nu.
3. Philosophy, Hope in a jar. Fuktkrämen jag hört så mycket om, c:a 264 kr.
4. Kerastase Nutritive Masquintense, en inpackning av hög kvalitet som kanske skulle pigga upp mitt hår. Ungefär 338 kr.

Strawberrynet ingår frakten i priset, man får rabatt om man köper flera saker och de sägs ha en riktigt bra service. För att undvika tull kan det vara en idé att beställa för max 200-300 kr per gång då tullen sällan stoppar paket för under 200 kr. Tweezermans pincett blir hälften så dyr som i Sverige (Blush.se har den tex för 249 kr plus frakt). Jag har inte beställt från Strawberrynet än men en beställning lär komma snart, och då kommer jag givetvis recensera både Strawberrynet och produkterna :)

Något annat jag grymt gärna skulle vilja ha är sminkskåpet som Beautybible har köpt, skåpet Vinstra från IKEA. Kolla in hennes bilder här och här.

6 comments:

Anonymous said...

Jag har fått ett paket från Strawberrynet och det funkade jättebra. Beställde en ögonskugga fr Chanel. Det tog bara fem dagar och ingen tull fick jag betala. Har nu lagt en till order så får vi se. :-) Katarina

Makeupstuff said...

Katarina: Kul att höra att det gick bra! Jag ska testa att beställa om någon vecka eller två. De har ju så mycket man vill ha :)

Anonymous said...

Vill ha hela Strawberrys sortiment!!! Så otroligt billigt om man jämför med andra. Plus att de ger en pengar för tull om man råkar ut för det. Snacka om service!!!

Makeupstuff said...

beautybible: Jag med :) Ska bli spännande att få min första order från dem. Saknar några märken hos dem dock, hoppas de får in ÄNNU fler märken framöver :)

Anonymous said...

Gränsen för tullavgift är 300 kr men tullavgiften är det minsta bekymret, värre är momsen och postens speditionsavgift, men det kanske är det du menar när du nämner tullen?

http://www.posten.se/img/cmt/PDF/handla_pa_internet.pdf

Posten har även en kalkylator på sin hemsida för att estimera den totala kostnaden.

Har precis beställt lite grejer från Everyday Minerals. När du säger att du klarat dig utan tull, menar du då att du inte har betalat moms eller postens speditionsavgift heller? Tullavgiften på några futtiga procent är ju inget jämfört med ca 25% moms (även på frakten!) och 100 kr dum postavgift...

Anonymous said...

Slutet på adressen försvann visst:

www.posten.se/img/cmt/PDF/handla_pa_internet.pdf