Makeup and Stuff

Tuesday 17 April 2007

Tigi Catwalk Curls Rock


I julas fanns det ett set med fem produkter från Tigi Catwalk Curls rock-serien, hos en frisör i närheten. Jag hade varit nyfiken på Tigis produkter länge och velat testa, och bestämde mig tillslut för att köpa boxen med de fem produkterna.

De produkter som fanns med i boxen var små förpackningar av: Curls Rock Shampoo, Curls Rock Conditioner, Curls rock Amplifier, Curls rock Booster och Curls rock Leave-in moisturizer.

Curls Rock Shampoo
Ett helt okej shampoo som gör håret rent, utan att torka ut det. Jag fick info från Tigi själva i ett mail, förmodligen den info de skickar ut till salongerna, och där stod tydligt att detta shampoo ger "build-up" och måste roteras med ett annat shampoo, detta står dock inte på flaskan och frisören sa heller inget om detta. Shampoon som innehåller vissa typer av silikoner gör att håret efter ett tag blir matt och hängigt och då måste man använda ett silikonfritt shampoo för att få bort resterna. Shampoot är mycket drygt, jag roterade och använde det 1-2 gånger i veckan i tre månader och det syns knappt i flaskan! En ärtas storlek räcker gott och väl även till tjockt och långt hår. Jag är inte så jätteförtjust i lukten som är någon konstig fruktblandning.
Mitt hår var inte överförtjust i det här schampot. Håret blev rent men kändes ofta nedtyngt och lite tråkigt. Jag har bara vågigt hår och inte lockigt, och håret blev inte heller lockigare varesig av schampot eller hela serien.

Curls Rock Conditioner
Ett okej balsam, även här räcker små mängder. Samma lukt som shampoot. Balsamet är okej, men inte så jättefuktgivande, det är menat att användas tillsammans med en leave-in efteråt och andra produkter.

Curls rock Leave-in Moisturizer - leave-in balsam som appliceras på fuktigt hår och inte sköljs ur.
Tyvärr tål jag inte detta, om jag använder det i håret så får jag stora röda utslag på axlarna där håret legat mot. Tyckte inte att det gav så mycket effekt de gånger jag använde det innan jag insåg att det var det som gav mig utslagen) utan mest drog åt sig damm och klibbade, trots att jag använde lite.

Curls rock Amplifier - en creme som ska separera och boost:a lockarna, ska användas tillsammans med Boostern.
Tigi kallar det för en creme, jag tycker att konsistensen är som en mousse. Jag kan inte riktigt uttala mig om denna, eftersom jag inte är så förtjust i sådana stylingprodukter och bara har använt det en gång. Tyckte det gjorde håret lite stelt och klibbigt och att det gjorde att håret drog åt sig damm. Gav ingen boost till håret alls och gjorde det heller inte vågigare/lockigare.

Curls rock Booster - en hårspray som ska kunna användas på andra-dagen hår för att ge det ett lyft.
En hårspray som ska ge ett snyggt resultat på lockarna på andra-dagen hår och ta bort frizz. Jag är inte förtjust i hårsprayer och har inte testat det.

Shampoo + Conditioner får betyget 2/7. Positivt är att de är väldigt dryga. Negativt är lukten samt att de inte känns så fantastiskt bra, jag sträcker mig lätt efter ett annat shampoo i duschen.




Stylingprodukterna, Amplifier + Booster + Leave-in får inget betyg eftersom jag inte kan utvärdera dem ordentligt.

Jag lät en vän med lockigt hår testa hela serien och hennes hår blev bara platt och statiskt av den här serien. Hon fick usla resultat när hon använde allihop, håret blev platt, mindre lockigt och statiskt i flera dagar efteråt. Det är möjligt att det bara inte passade hennes eller mitt hår, alla är ju olika.

Tigis sajt: Tigi Haircare

Har du testat dessa produkter? Vad tyckte du?
(Om någon är intresserad av att få mina för en liten slant, så maila. Det är som sagt 90-95% kvar i flaskorna.) (Sålt!)

5 comments:

Anonymous said...

Oj! Tänk vad olika det kan vara!! Jag ÄLSKAR den här serien och den har gjort underverk med mitt självfall. Däremot var det en nyhet för mig att man ska rotera med schampot, så det ska jag tänka på.

Makeupstuff said...

Vad kul att du gillar den. Vad har du för hårtyp? Vill du ta över mina produkter? :)

Anonymous said...

Jag har nog ganska normalt hår. Absolut inte torrt, snarare då åt det feta hållet.
Vad vill du ha för dem? Jag skickar ett mail :-)

Makeupstuff said...

Det beror nog mycket på hårtypen. Både hon och jag har rätt torrt hår. Kul att den här serien fungerar för dig.
Jag ser fram emot mail :)

Anonymous said...

Hej!

Om ni är lockiga gå in på lockig.se
varmat rekomenderad

/Linda