Makeup and Stuff

Friday 20 April 2007

Lily Lolo foundation


Jag har beställt prover på Lily Lolo foundations. Lily Lolo är ett mineral makeup-märke från Storbrittanien. Man kan beställa prover, en och en, av deras foundations för att prova och de kommer i små burkar. Två foundationprover kostade mig totalt 48.50 kronor.

Jag har neutral och väldigt ljus hudton och beställde därför färgerna Porcelein och Blondie. Porcelein var precis lite för ljus och inte rätt för min hud, och Blondie var alldeles för mörk. Alla mineral makeup-företag brukar alltid säga att man kan blanda två nyanser för att få exakt sin nyans, men det kändes för bökigt för mig. Jag vill inte köpa två stora burkar foundation och sedan försöka få tag i en tom burk och blanda. Därför har jag inte gett LilyLolos foundation ett ordentligt test och kan inte utvärdera den.
Jag har fått bra intryck av företaget och deras produkter innehåller inga konstiga ingredienser. Jag kanske kommer att testa deras foundation någon gång i framtiden, men att blanda två nyanser kändes som sagt besvärligt.

Samtidigt som jag beställde prover så beställde jag över prover från Everyday Minerals, och deras foundation föll jag totalt för. De har precis min nyans och har många fler färger på sina foundations. Läs min recension av EM's foundation här.

LilyLolos sajt.

Want to read in English?

3 comments:

Anonymous said...

Hejsan!
Har du tänkt testa andra mineralmärken? Jag är väldigt nyfiken på mineminerals och HH mineral cosmetics. Vore kul att höra vad du tycker om dem!

Varma vårhälsningar
Åsa

Makeupstuff said...

Hej Åsa, jag är också nyfiken på fler märken. Har tittat lite på Young blood, jane irendale och Avanya tex. Det viktiga för mig är att det finns vettiga och enkla sätt att testa produkterna. Jag har inte hört talas om mineminerals och HH mineral cosmetics, ska kanske kika på dem :)
Vilka har du testat?

Anonymous said...

Hej igen,
Nu har jag hunnit testa everyday minerals och HH mineral cosmetics mineralmakeuper.
Jag tycker de är ganska likvärdiga förutom att jag kände mig lite torr och stram av everyday minerals. HH minerals fungerade lite bättre för min hy. Jag tycker också att det är viktigt att det är enkelt att testa. HH finns ju i Sverige så jag hade proverna dagen efter jag beställt. Everyday beställde jag innan jag skrev här sist och det tog nästan 3 veckor innan de kom, så det verkar lite jobbigt att behöva vänta så länge om man beställer därifrån även om det är billigt (om man inte åker på tull och moms vill säga).

Hälsningar
Åsa