Makeup and Stuff

Wednesday 11 April 2007

Complements heated eyelash curler

Jag köpte en ögonfransböjare med värme för flera år sedan, långt innan Blincs kom och blev så uppmärksammad. Den är av märket Complements och höll i ungefär två år innan den gick sönder. Den drivs av ett AAA-batteri, och är finurligt gjord så att den stängs av automatiskt när man stänger locket, om man skulle glömma det. Man skjuter knappen till on-positionen, väntar i ungefär tio sekunder tills den är varm och kan sedan börja använda den, innan man tar på mascaran. Det tar en liten stund att forma fransarna och det kan vara lite knepigt i början, men det ger ett naturligt resultat och sliter inte på fransarna.

När den slutade fungera, trots batteribyten, så gick jag och köpte en traditionell ögonfransböjare och blev direkt förfärad och mindes varför jag inte hade använt en sån på massor av år. Klämma och slita i fransarna och massa metall precis vid ögat = läskigt, och det känns som man ska slita av fransarna.

Min var helt okej, även om jag aldrig tyckte att jag fick till den perfekta snitsen, men jag använde den heller inte till vardags så ofta. Den får betyget 4/7. Nu kommer jag däremot att köpa en ny uppvärmd, tänkte testa Blincs och jämföra den med denna. Recension av den kommer.

No comments: