Makeup and Stuff

Wednesday 25 April 2007

Mary Kay Signature Ultimate Mascara


Signature Ultimate Mascara är en mascara från Mary Kay. Den finns i svart och brunt och är vattenresistent (men inte vattenfast). Jag har använt den här, och endast den här, i flera år.

Den är bra, sitter även om det regnar och är lätt att applicera. Målar man ett tjockt lager blir det sällan klumpar och den ger bra resultat. Den första veckan kan formulan kännas lite tunn, men efter en vecka så tjocknar den till sig och blir perfekt. För mig kan den smula lite framåt eftermiddagen, men endast några små korn. Andra jag känner tycker att den inte smular alls och höjer den till skyarna.

Jag tyckte att den här mascaran var helt okej, men inte superfantastisk, ända tills jag provade fler mascaror. Efter att ha blivit lockad av reklamer som utlovar lösögonfranseffekt så har jag provat fler vanliga mascaror och insett hur bra den här är. Fransarna blir både längre och tjockare och formulan är precis lagom tjock för att kunna ge både volym och längd. Betyget blir helt klart 6/7. Borsten hade kunnat vara lite bättre, och jag kan inte måla mer än ett lager utan att den smular och blir för tjock.




Jag hoppas att Mary Kay snart uppdaterar sina mascaror med de nya gummi/silikonborstarna som jag blev förtjust i när jag provade Max Factors mascara Masterpiece.

Uppdaterad: ändrade några formuleringar.

4 comments:

Anonymous said...

Säljs Mary Kay i sverige?

Makeupstuff said...

Jupp! Mary Kay säljs dock bara av deras hudvårdskonsulter, men man kan få tag i en via Mary Kays hemsida www.marykay.se
Om du bor i Stockholm, så maila mig så ska jag tipsa dig om min, som är toppenbra och jätteduktig.

Anonymous said...

kan man inte få se dina fransar med denna mascaran?

Makeupstuff said...

Absolut, det är planen :) Tänkte ta en bild imorgon där jag jämför med masterpiece på ena ögat och MK mascaran på andra.