Makeup and Stuff

Sunday 1 April 2007

Face cake eye liner


Cake eye liner från Face Stockholm är en eye liner i kakform som appliceras med pensel.

Jag köpte den här för många år sedan och trots att jag använt den en hel del, så märks det knappt på burken. Den är mycket dryg och håller i evigheter.
Man blöter penseln lite och geggar i färgen tills man får rätt konsistens, tänk vattenfärger. Eye linern sitter som berget, den är tom svår att få bort med makeupremover, jag brukar ha lite rester kvar även dagen efter, vilket bara brukar se bra ut, mörkare utan att vara riktig eye liner. Den är lätt att hantera, och ger supersnyggt resultat, vare sig man vill ha en tjock eller tunn linje.

Den gäller att få tag i en tillräckligt bra pensel till den. Jag köpte en riktigt bra eye liner pensel från Face när jag köpte den, men den finns inte kvar längre, men de har förmodligen något motsvarande. Det man vill ha är en pensel med korta styva strån och riktigt platt, så det är lätt att applicera med den.

Jag använder aldrig någon annan eye liner än denna och när den tar slut kommer jag absolut köpa den igen. Den är bättre än någon annan eye liner jag provat. Toppenprodukt som ger supersnyggt resultat som sitter hur många timmar som helst. Rekommenderas varmt och får betyget 7/7.

6 comments:

maja said...

Jag har också en Cake eye iner från MUS och jag håller med att den är bra, men en schysst pensel är ett måste.

Makeupstuff said...

Maja: Kul att du håller med. Har du något tips på en bra pensel?

Anonymous said...

Du har haft den i många år skrev du? SLÄNG DEN OMEDELBART!!! Vet du inte hur mycket bakterier det finns i gammalt smink???

Makeupstuff said...

anonymous: jo, jag tänkte köpa en ny snart. Dock, så är den i torr fast form, och då drar den inte åt sig bakterier så mycket. Hade den varit i flytande form hade den behövt bytas för länge sedan, de borde bytas lika ofta som mascara nästan (3 mån).
Kakor i fast form och ögonskuggor brukar hålla i två år i alla fall, enligt bäst-före-datum.

Jag har haft den här i ungefär två år, så det börjar bli dags för en ny.

Anonymous said...

hmm, är den inte svår att måla på då? Petigt?, Ochom man gör fel blir den svår att ta bort?, Jag använder just nu isodora eyeliner till att måla på ögonlocken, men jag vil l ha en förändring!

Anonymous said...

i vilken afär köper man den cake eye liner??