Makeup and Stuff

Sunday 1 April 2007

Dagliga produkter/Rutin

Produkter jag använder dagligen till vardags. (Alla länkar är till mina recensioner här på bloggen).

Ansikte:
Dagkräm: TimeWise Moisturizer SPF15
Ögonkräm: MK eye cream
Foundation: Nivea Stay Real, alternativt MK Powder Foundation - men är inte helt nöjd och letar efter en ny.
Fast puder: MK Powder foundation.
Concealer: Makeupstore Cover All Mix
Mattifier: MK Oil mattifier på t-zonen.
Rouge: MK Signature Cheek Color.
Mascara: MK Ultimate Mascara, eller Max Factor Masterpiece.
Ögonskugga: MK signature eye color. Växlar mellan Taupe + Bamboo, eller Taupe + en brun nyans jag inte hittar namnet på, samt highlighter nedan.
Ögonskugga-highlighter: MK signature eye color Crystalline, alltid.
Läppbalsam: En salig blandning, letar efter det ultimata.
Läppglans: MK Lipgloss i neutral/genomskinlig färg.

Vissa dagar även:
Eyeliner: Face cake eyeliner
Kajalpenna: Isadora perfect contour kajal

Rengöring:
Rengöring: Mary Kay TimeWise 3-in-1 Cleanser normal/dry skin
Ögonmakeup remover: Mary Kay Oil-Free Eye Makeup Remover

Kropp:
Hudkräm: Body Shops Cocoa Body butter.
Schampo: Växlar just nu mellan Tigi Catwalk curls rock shampoo och Klippoteket schampoo.
Balsam: Växlar mellan Klippoteket balsam för färgat eller torrt hår och Tigi Catwalk curls rock balsam.
Styling: Wellaflex styling gel på hår som inte vill ligga stramt i knut eller hästsvans. Sebastian Potion no 9 på topparna.
Handkräm: Öser på Body Shop body butter, eller HTH.
Nagellack: Mavala eller ingen.
Doft: GothRosary Dervish, om jag inte öst på body buttern som doftar starkt av choklad och vanilj.

Det är lite skrämmande ibland att tänka på att jag har 9-12 olika produkter i ansiktet när jag går hemifrån varje dag (12-15 om jag räknar ögonskuggorna eftersom det alltid är tre olika färger).

Jag kommer att lägga till länkar till recensioner av alla produkter jag använder så fort de kommit upp på bloggen.

No comments: