Makeup and Stuff

Monday 14 May 2007

Tweezerman Slant Tweezers


Tweezermans pincetter är välkända och sägs vara av hög kvalitét och har livstids garanti. Jag valde Slant Tweezers, deras populäraste modell som har vunnit massor av sminkpriser.

Jag har planerat att köpa en pincett av Tweezerman i evigheter (över fem år), bestämde mig för att jag ville ha den efter att ha läst om hur bra de skulle vara åtskilliga gånger. Det höga priset (runt 300 kr på parfymeri) och min lathet (säljs bara på några få ställen i Stockholm) har hindrat mig förrän nu. På förpackningen står det "Guaranteed this will be the last tweezer you ever buy". Pincetten har ett litet gummiskydd längst ut på spetsen, men har annars inget fodral, vilket är lite synd. Jag hade önskat att den kom med ett fodral, men det får man fixa separat.

Den här pincetten är riktigt bra. Den får grepp om minsta lilla hårstrå och kräver inte att man pressar ihop fingrarna allt vad man kan, för att kunna rycka ut håren. Tvärtom så krävs väldigt lite ansträngning. Den vinklade toppen gör att den är lätt att använda och går att lägga mot huden för att rycka ögonbrynen, eller använda den spetsiga toppen för att få tag i ett enstaka hårstrå bland andra. Jag var nöjd med min förra billiga pincett, men den här klår den med hästlängder.
Tänk om man hade fått en sån här när man började sminka sig i tonåren, vad mycket lättare allt hade varit då. Den är bra, den känns tålig och jag tror att den här kommer att hålla i många år. Från Strawberrynet kostar den ungefär lika mycket som Vitry pincetterna på Kicks, men är mycket bättre. Toppbetyg.




Tweezerman Slant tweezers finns att köpa på bland annat Blush.se för 249 kr (plus frakt) eller på Strawberrynet för c:a 125 kr inklusive frakt.

No comments: