Makeup and Stuff

Wednesday 16 May 2007

Makeupborstar från The Body Shop


Jag har två makeupborstar från The Body Shop som jag har haft i ungefär tio år, en ögonskuggsborste och en läppensel. De var de första makeuppenslar jag köpte och de är fortfarande i perfekt skick, tappar inget hår och fungerar precis lika bra.
Jag har läst på flertalet bloggar och i recensioner att The Body Shops borstar håller bra kvalitet och valde därför att köpa fler av dem nu när jag behövde ännu fler borstar. Jag har ett stort borstset från annat märke, men vill ha ännu fler borstar. Man kan ju inte tvätta dem mellan färgerna på morgonen om man vill använda dem torra.

Igår köpte jag ytterligare två stycken, Slanted brush, för att applicera ögonskugga längst med fransroten, samt en concealer/lipstick brush, som jag främst tänker använda för att applicera concealer.
Slanted brush har en smal topp och styva strån som sitter mycket tätt, vilket gör att den blir mycket stabil och lätt att måla med (128 kr). Lipstick/concealer brush har en topp som är mycket smal och tät och mycket styva strån, vilket gör att den är lite hård och applicera mycket färg på en gång (98 kr).
Den gamla läppstiftspenseln har mjuka långa strån, som böjer sig lätt, och är bra för att applicera läppstift, eftersom den är så smal så får man bra kontroll. Den gamla ögonskuggsborsten har halvstyva strån, och fungerade även bra att använda som concealerpensel.
Betyg på alla penslarna tillsammans blir 6/7, de är mycket bra, helt klart värda pengarna och håller i evigheter. Jag hoppas att de nya kommer att hålla lika bra som de gamla.

3 comments:

Anonymous said...

superbra inlägg =) tack!

Anonymous said...

Dum form på (de nya) borstarnas skaft tycker jag. Jag har mina i en plastmugg och med såna borstar blir den snabbt full :-(

Makeupstuff said...

fru hjelm, jag håller med! De tar massor av plats, insåg jag när jag stoppade ned dem i mitt borstställ, jag hade massor av plats över innan jag stoppade ned dem, nu är det trångt och bökigt. Förstår inte riktigt vad de har tänkt, det ser ut som de har tänkt att man ska kunna ställa dem upp, men det går ju inte...