Makeup and Stuff

Wednesday 9 May 2007

Beställningen från Everyday Minerals


Nu har äntligen mitt Starter Kit kommer från Everyday Minerals kommit! Det tog exakt en vecka för posten, jag beställde förra helgen och sakerna skippades i onsdags. (Paketet kom med Global Priority mail, så jag hade en trevlig man som ringde på dörren klockan 7 imorse. Jag hade skrivit portkoden i adressfältet, för jag har varit med om att de ringt för att de inte kunnat komma in i porten. Ingen tull.)

Mitt Starter Kit innehåller fullstora burkar av: Concealer Intensive Light, Foundation Neutral-Fair intensive, Foundation Neutral Multi-taskig intensive, Finishing powder Sunscren Fair, Blush Nick Nack. Jag valde deras Premium Foundation brush.
Jag beställde även en liten förpackning Silk dust finishing powder, 6 gramsburken (lila lock på bilden).
Slutligen ett till gratis testkit med lite olika färger, samma foundations i original glo-formulan, Concealer Sunlight Color Corrector, och Blush Best friends. (De små burkarna med brunt lock högst upp till höger.)

Priset för ett Starter Kit och Free Sample kit samt frakt blev sammanlagt: 313 kronor. Minst sagt billigt.

Recensioner kommer när jag hunnit testa.

10 comments:

Anonymous said...

Jag har väntat i över 2 veckor på mitt Everydaykit så det har säkert fastnat i tullen...*suck* Kul att du fick ditt så snabbt. =)

Makeupstuff said...

frida, vet du när kitet skickades? Det står om du loggar in på everydayminerals. Det tog tre-fyra dagar innan mitt kit skickades från everyday minerals, och sedan tog det en vecka för posten. Har du tur så har det inte fastnat i tullen, utan är på väg :)

Anonymous said...

jag upplever foundationen som lite sträv på huden... har jag fel hudtyp då? har testat intensive och glo varianterna & har normal hy...

Makeupstuff said...

Mia, sträv på huden? Använder du fuktkräm/moisturizer innan och låter den sjunka in i huden? Kan tänka mig att det kan kännas strävt om man inte använder fuktkräm under, eller om du använder en riktigt styv borste? Jag har superkänslig och torr hy (måste tom sova på sidenörngott, kan inte sova på bomullsörngott utan att bli irriterad) och jag har inga problem. Om inga av dessa två tips hjälper, så maila Everydayminerals och be om hjälp, de är jättetrevliga och brukar svara på mail. Berätta vad de säger sen.

Anonymous said...

Säg vad du tycker om Sunlight concealern sen. Jag håller på att testa den nu och lite andra grejer från EM. Grymt märke!

Makeupstuff said...

beautybible, det ska jag :) Det kommer att komma grundliga recensioner om alla produkter. Kan än så länge säga att jag älskar min nya foundationborste (Premium Foundatio brush), den mjukaste, lenaste och gosigaste borste jag någonsin testat. Hoppas den fortsätter vara så här bra och håller bra :) Rouget i färgen Nick Nack är också grymt snyggt. Men mer kommer :)

Anonymous said...

Hmm...vad fick du ge för samtliga provkitt inklusive frakt?

Makeupstuff said...

Ett helt starterkit (fullstora burkar av foundation 2 st, concealer och rouge) plus ett free sample kit blev inklusive frakt och allt: 313 kronor. Svinbilligt med andra ord.

Anonymous said...

Hur lyckades du slippa tullen? :o
jag vill gärna beställa från everyday minerals men jag är rädd att det fastnar i tullen :(
En kompis till mig beställde från Everyday Minerals och fick betala tull på 200, och som du kanske förstår blir man ju lite rädd att det ska hända en själv också :(

Anonymous said...

Hej! Först måste jag bara börja med att säga: Gud vilken informativ och bra blog, en sån här blogg har jag letat efter länge länge! Har varit sugen på Everydayminerales länge men jag har absolut ingen aning om vad jag ska välja för några nyanser osv.

Jag har normal til torr hud, torrare på vintern. Det här med undertoner har jag ingen aning om men jag har ganska normalt mycket med finnas osv. Några hela tiden ungefär. På i.d's bare minerales har jag nyansen medium beige. Om inte du kan hjälpa mig, vet du då vart jag kan vända mig för att kuna beställa rätt nyans? :)

/ Linnéa (svara jättegärna i min blogg)