Makeup and Stuff

Tuesday 15 May 2007

Mineralmakeup, applicering


Jag har provat fem metoder för att applicera mineralmakeup-foundation. På bilden visas lite mineralfoundation, under det foundation blandat med fuktkräm för att ge en flytande foundation, syns dock lite dåligt. Till höger visas två borstar samt en makeupsvamp.

1. Med en foundationborste. Skaka ut ytterst lite foundation i locket, rör borsten i cirkelrörelser i locket för att arbeta in det i borsten, knacka den mot locket för att skaka av överflöd. Borsta sedan på det i ansiktet med cirkelrörelser eller drag uppifrån och ned. Ta ytterst lite igen på samma sätt och repetera. "Less is more with mineral makeup", mineral makeup är koncentrerade pigment att väldigt lite behövs.

2. Som en flytande foundation. Blanda lite av din vanliga fuktkräm med foundation i handflatan, blanda noga med fingrarna och applicera med en makeupsvamp eller fingrar. Jag skrev om när jag testade det för första gången här.

3. Med en makeupsvamp. Jag tycker att det är lite svårt att få jämnt och få foundationpudret på svampen på ett bra sätt.

4. Med en foundationborste (som 1) (4a). Ta sedan en fuktad makeupsvamp och dra med lätta drag lite snabbt över ansiktet (4b). Jämnar ut, minskar porer och lägger ned fjunen i ansiktet. Gör även att det inte blir någon synlig skillnad om du lägger på concealern fuktig. - Bäst resultat på min hy. Jag får perfekt porslinshy som håller hela dagen.

5. Med en foundationborste (som 1). Ta sedan en liten sprayflaska med vatten och spraya ansiktet för att "sätta" foundationen. Många sajter tipsar om detta, men jag tycker inte att det blev så bra.

1 comment:

Anonymous said...

Hej, jag förstod inte riktigt nr 4. Skulle man först blanda foundationen med fuktkrämen? Skulle vara jätte tacksam om du kunde du förklara lite mer :)