Makeup and Stuff

Tuesday 8 May 2007

Klippoteket schampo och balsam


Klippotekets schampo och balsam är riktigt bra produkter, för en låg kostnad. Jag är stormförtjust i Klippotekets balsam, använder både detta för färgat hår och det för torrt hår. De har trevliga och bra ingredienser som återfuktar håret utan att tynga ned det (veteprotein, aloe vera, solrosolja m.fl). Jag brukar även använda detta balsam till att göra inpackningar. Schampot är även det bra, även om jag tycker att håret blir lite för rent och gnissligt av det om jag råkar ta för mycket.

De håller riktigt bra kvalitet och är riktigt billiga, mina köper jag på lokala Ica (tyvärr minns jag inte priset just nu). De luktar gott, löddrar bra och gör sitt jobb. Jag har fotograferat mina produkter, balsamet har Klippotekets gamla flaskdesign, de verkar ha bytt till den nya designen som på schampoflaskan.

Balsamet får betyget 6/7 och Schampot 5/7.


2 comments:

Anonymous said...

De är också bra för att de inte är djurtestade!

Anonymous said...

Ja använder med det märket ibland, en av mina tre favoriter och ett billigare alternativ. Det är jättebra och luktar gott :)