Makeup and Stuff

Tuesday 1 May 2007

Tips: Flytande mineralfoundation


Jag har hört att man kan blanda mineral makeup med fuktkräm för att få en flytande foundation, men var ytterst tveksam. Jag väntar fortfarande otåligt på att få mitt Starter Kit med mineral makeup från Everyday Minerals som jag beställde i helgen, och bestämde mig för att testa med mina prover så länge. Jag tog en liten klutt av min moisturizer i handflatan och en liten nypa mineral foundation och blandade noga. Blev riktigt förvånad när resultatet snabbt blev något som såg precis ut som en köpt flytande foundation!

Jag applicerade med fingrarna och det blev riktigt snyggt. Jag råkade få det lite ojämnt på två ställen eftersom jag var rätt slarvig, men med en makeupsvamp så tror jag att resultatet blir perfekt. Tog concealern och blandade med lite moisturizer också, eftersom det nog skulle synas skillnad om det applicerades pudrigt. Riktigt snyggt. Fick t.o.m en komplimang av min kille när jag bad honom granska mig i dagsljus en stund senare. Coolt. Det här ska jag testa igen!

Spontant så känns det som en fullpoängare, men jag måste testa mer. Funderar på om det snyggaste vore om man först använder det som flytande foundation och sedan tar ett tunt lager ovanpå med borste. Borde bli snyggt och väldigt täckande. Blandningen var alltså Everyday Minerals foundation i nyansen Multi Tasking, tillsammans med Mary Kay Timewise Moisturizer dry/normal.

6 comments:

Anonymous said...

Vad coolt, det ska jag prova med min EM-foundation

Makeupstuff said...

beautybible: glöm inte att berätta för mig hur det gick sen :)

Anonymous said...

Hej! Är det verkligen säkert att köpa hem saker från everyday minerals? Och hur mycket betalade du liksom för frakt o sånt? bor du i stockholms området?(då kanske jag oxå slipper tull!=D)

Makeupstuff said...

frida, jag vet inte riktigt vad du menar med säkert? Jag har förtroende för företaget, är du rädd för att lämna ut kreditkortsnummer, så rekommenderar jag varmt Föreningssparbankens e-kort som jag alltid använder. Om du är rädd för frakt och tull, så vet man aldrig om tullen kommer att stoppa brevet. Jag har hört att de inte stoppar brev som kostar under 200-300 kr, men det finns ingen garanti. För provkitet (som är gratis) betalade jag endast 38 kr, bara fraktavgiften, och det är helt tullfritt eftersom själva produkterna är gratis. Hela startkitet har jag inte fått än, men det ska komma vilken dag som helst och då kommer jag skriva om det :)

Makeupstuff said...

Tullavgiften är på runt 60 kr, och sen kommer momsen på produkterna. Jag har råkat ut för tull en gång när jag beställde saker för över en tusenlapp, då blev tullavgiften och momsen på runt 200-300 kr, men det var som sagt för varor för över en tusenlapp.

Anonymous said...

Coolt att det funkade för dig, nu måste jag testa! www.mineralsmink.tjejsajten.se