Makeup and Stuff

Friday 4 May 2007

Five minute face

I Sephoras blogg skrev de för några dagar om boken "The 5-minute face" av makeup-artisten Carmindy. Nu har de ett videoklipp (se nedan) där Carmindy sminkar en tjej med tekniken.

Är det bara jag som får en vansinnig lust att springa ut och köpa pennan hon använde under ögonen och highlightern? Är alltid på jakt efter den ultimata produkten att använda under ögonen, så nu får jag hemska köpbegär :)
Här finns ett annat inlägg på Sephoras blogg där de går igenom vilka produkter hon använder.

Kolla in videon, den är helt klart inspirerande.





4 comments:

Anonymous said...

Highlightpennan verkar ju inte otäck..

Själv är jag inte så into natural make up. Jag gillar intensiva färger. Mycket ska det va..

Makeupstuff said...

Jag håller delvis med dig, jag tycker inte att makeupen var så fantastisk, väldigt mycket jobb för att se osminkad ut :) Däremot tyckte jag att det var inspirerande hur hon använde highlightpennan och highlightern på kindbenet. Intressant hur hon applicerade dem och bra inspiration till mer färgstark makeup :)

Anonymous said...

Oj, det var kul att se, även om jag håller med föregående talare... vill har mer färg än så.
Det roliga var oxå att jag precis lagt vantarna på ett kit från Benefit som innehåller flera av de produkter hon använder "Realness of concealness"

http://www.benefitcosmetics.com/gp/product/B000FBNYTI/sr=1-2/qid=1178308609/ref=sr_1_2/102-8834530-0449721?ie=UTF8&n=164988011&bcBrand=core

Anonymous said...

jag tycker att man borde kunnat byta ut highlightern mot en ögonskugga med färg. det skulle gett mer effekt!