Makeup and Stuff

Saturday 2 June 2007

Skåpet inköpt!


Nu har jag varit på Ikea och köpt sminkskåpet Vinstra! Det är så läckert inuti, inte lika snyggt utanpå, killen min sa att "Det ser ut som ett industriskåp" om utsidan, men höll med om att insidan var snygg. Vi har börjat montera, men ska fortsätta imorgon. Bilder kommer när det är färdigmonterat.



Ett hett tips till er som vill ha ordning på era kläder, och inte bara ert smink, Ikea har just nu perfekta skolådor: Komplement Skolåda 99 kr för fyra stycken. De har med en lucka med fönster frampå, som gör att man både ser skorna och kan ta ut dem framifrån utan att lyfta på lådan, så man även kommer åt de skor som är underst i lådtornen. Precis vad jag har letat efter, helt perfekta. De skyltar ingenstans med dessa lådor, och de gick inte att hitta i datorterminalerna heller vilket gjorde dem lite svårhittade men de står bland de andra komplement-grejjerna. Billiga och perfekta att stapla längst ned i garderober. Jag som har små fötter kan även berätta att skor i storlek 36 får plats på bredden i dem, så två par får plats i vissa lådor :)

3 comments:

Anonymous said...

Vilket bra tips med skolådorna. Jag har letat på IKEA efter bra lådor att ha kor i, men inte hittat några. Konstigt att IKEA "gömmer" dem.

Anonymous said...

Haha, jag menar förstås inte lådor att ha "kor" i utan "skor"...

Makeupstuff said...

Sara, jag har letat efter skolådor i flera månader, det var rena turen att jag hittade dem på IKEAS hemsida när jag letade runt efter andra lådor. De fanns bara på lagret, gömt, när jag var på IKEA i veckan och igår. Passa på, så fort fler tjejer får nys om dem så lär de gå åt snabbt :) Billiga och riktigt bra var de, precis såna jag ville ha.