Makeup and Stuff

Thursday 21 June 2007

Matrix Biolage Hydrating Shampoo, Detangling solution & Fortifying conditioner


Jag har hört mycket gott om Matrix Biolage-serie och var därför sugen på att testa den. Min första reaktion var att jag inte gillade lukten. I och med att serien heter Biolage, har löv på flaskan och innehåller växtgrejjer så trodde jag att den skulle lukta lite blommigt, fruktigt och fräscht, men den luktade istället tantparfym.

Hydrating Shampoo & Detangling solution
Resultatet är helt godkänt, håret blir rent av schampot. Detanglig solution är ett mycket lätt balsam (med silikoner), utan alltför fuktgivande egenskaper. Det var inte mitt förstaval men frisören där jag köpte det hade specialpris på schampo och balsam, så det följde med. Schampot innehåller pollen, så det kan vara bra att veta (och undvika) om man har pollenallergi.

Godkänt och drygt schampo, men jag har inte fallit för det. Betyget blir 4/7 för schampo och balsam, där schampot är klart bättre än balsamet.



Matrix Biolage Fortifying conditioner
Detta balsam är tjockare i konsistensen och lite svårare att sprida i håret. Det ska skydda håret och minska kluvna hårtoppar och skador. Det ska appliceras och få verka i 2 minuter. Detta balsam är silikonfritt. Jag vet inte om det är önsketänkande men jag tror att det hjälper och använder detta fortfarande, efter att ha slutat använda de andra Matrix-produkterna. Jag använder det två gånger i veckan i topparna. Det får 5/7 än så länge, betyget kan komma att ändras om det visar sig ge bra resultat.

No comments: