Makeup and Stuff

Tuesday 19 June 2007

HTH Lotion


HTH Lotion behöver väl knappast någon närmare presentation. Denna klassiker finns att köpa på närmaste Apotek eller mataffär (billigare). Jag använder den oparfymerade versionen och har gjort till och från i många år.

Konsistens/Applicering: Det är en lite tjockare men ändå lättflytande lotion som är lätt att applicera.

+ Återfuktar verkligen huden.
+ Billig och lätt att få tag i.
+ Klassiker man kan lita på.
- Luktar inget vidare.
- Smakar hemskt!
- Inte så lyxig känsla.

Det där med smaken kanske låter lite konstigt, men det händer rätt ofta att jag lutar ansiktet mot armarna och då får lite på läpparna, för att inte tala om att jag ofta smörjer in mig efter kvällsduschen, och killen min efter en kort stund börjar pussa på mig och sedan spottar och fräser. Vilket givetvis gör att jag slutar smörja in mig på kvällen och så blir jag torr istället. HTH smakar verkligen surt och vidrigt och jag får gå upp och skölja munnen efteråt om jag råkar få lite på läpparna.

Ett stort plus för att den finns i en oparfymerad variant, det är det få som gör. Tyvärr luktar den lite surt och inte så gott. Resultatmässigt blir betyget 5/7, den återfuktar och är lätt att applicera. Doften, lukten och känslan ger den dock 4/7.

1 comment:

Anonymous said...

Efter att i många år frossat i Body_Shops Body-Butters ,så beslöt jag igår efter att ha läst Rpd&Röns test av 24 olika kroppscremer att återgå till min forne vän HTH .Det var förskräckligt vad mycket kemikalier många av dom andra innehöll,hormonpåverkande mm mm HTH kändes helt enkelt fräschast !