Makeup and Stuff

Thursday 21 June 2007

Inköpt: Maybelline Moisture Extreme


Idag på min shoppingtripp inne i stan letade jag efter ett nytt läppstift. Jag har flera favoritläppstift som just nu inte passar med min hårfärg och jag ville ha ett nytt som passade. När jag stod och kikade runt så såg jag Maybellines läppstift, Moisture Extreme, förpackningen är ful och jag är egentligen inte alls förtjust i märket. Föll däremot handlöst för färgen Burgundy.

Enligt dem ska detta läppstift vara lika fuktgivande som ett läppbalsam, innehåller jojobaolja och sheasmör och har SPF 15.
Bilder och recension kommer.

Några allmänna Maybelline-frågor så här efter köpet: 1. Varför står varken märket eller namnet på läppstiftet på förpackningen? Endast färgen. När jag har glömt vilket det här var om några månader så kommer det bli knepigt att köpa nytt. 2. Varför har Maybelline ingen svensk sida, en norsk, men inte en svensk? Pfff... 3. Varför är det så svårt att sätta en tejpbit runt läppstiftet eller något så det blir plomberat och man vet att ingen har kladdat på det? Lite hygien kan man väl begära?

No comments: