Makeup and Stuff

Tuesday 19 June 2007

Fem favoriter


Bjooti utmanade till att visa fem favoriter i badrumshyllan. Hakar på, om än lite sent. Jag valde att visa de fem favoriter jag har i mitt fina sminkskåp som jag faktiskt sträcker mig efter och använder varje dag just nu. Jag lät bli att skriva om concealer då jag byter mellan tre olika varje dag, och min hudvård har jag redan tjatat om. Så listan blev...

1. Max Factor Masterpiece mascara. Ger inte tillräckligt tjocka fransar, men ger många och långa fransar och är lättarbetad.
2. Mary Kay Oil Mattifier, gör att min annars blanka näsa håller sig matt hela dagen.
3. Everyday Minerals foundation, Intensive formula i den perfekt bleka färgen Fair. Ger ett sidenmatt resultat och jämnar ut hudtonen.
4. Everyday Minerals finishing powder Sunscreen fair, ger mig solskydd hela dagen utan kletiga solkrämer som ger mig utslag och finnar. Går dessutom supersnabbt att pudra på i ansiktet, urringningen och på axlarna på morgonen.
5. Mary Kay Lip gloss, genomskinligt. Det här är lika fuktgivande som ett läppbalsam för mina supertorra läppar och ger ett snyggt lagom glansigt resultat. Använder det varje dag när jag bara vill ha fukt och inte vill ha färg. Föredrar det framför de flesta läppbalsam jag testat.

Så, vilka är dina favoriter?

No comments: