Makeup and Stuff

Tuesday 26 June 2007

L'Oreal Glam Shine Holographic


L'Oreal Glam Shine Holographic är ett läppglans som ska ge ett plumping effekt och med glitter. Mitt är i färgen 720 Sizzle och jag fick det för att jag blev ny kund hos Strawberrynet. Det är en mörkröd färg med lite dragning mot lila, tänk hallon-blåbär.

Resultatet är en stark snygg färg, som är lite blank men inte så glittrig som jag var rädd för att den skulle vara. Lukten är en konstgjord syntetisk hallon-blåbärsdoft. Det är dock smaklöst, vilket är ett stort plus enligt mig. Läppglanset kladdar av sig på glas och annat och är rätt kletigt. Nöjer man sig med att färgen mattas av lite så behöver man bara bättra på det lite då och då. Den verkar inte ha några plumping-ingredienser, utan effekten är nog mest tänkt att vara ett resultat av glittret och färgen, vilket var ett plus för mig som inte är så förtjust i att irritera och framkalla allergiska reaktioner. Bilderna nedan är tagna i solljus, färgen är starkare och lite mörkare i verkligheten.



Det känns fuktgivande och färgen (något avmattad) sitter länge. Jag som är beroende av fukt och kladd på läpparna, trivs med det och behöver inte applicera det mer än någon gång varje, varannan timme. Ett bra budgetval, då jag tror att det kostar runt 60-lappen i butik. Betyget blir faktiskt 5/7, ett helt okej läppglans.

6 comments:

Anonymous said...

Hejsan!
Skickade in en testimonial till EM och fick svar tillbaka att meddela dem när jag lägger en ny order för att få en free gift. Hur gjorde du? E-mailade du dem efter att du placerat ordern, eller?

Makeupstuff said...

Jag mailade dem efter att jag hade gjort ordern, och gav dem ordernumret i mailet. Testa det du :)

Anonymous said...

Riktigt snygg färg och inte helt fel om den är mörkare heller. Måste säga att dina recensioner är mycket välskrivna och informativa. Kommer garanterat att läsa mer här!

Makeupstuff said...

marie, det är faktiskt en riktigt snygg färg, värd att testa, tycker jag. Tack för kommentaren om mina recensioner! Vad kul att det uppskattas.

Anonymous said...

Mmm, har funderat på att beställa lite saker därifrån. Hur fungerade det rent praktiskt, var det några problem? :)

( misspurple.blogg.se )

Makeupstuff said...

marie, läs min recension av Strawberrynet här. Jag skulle rekommendera dem, men räkna med lite extra leveranstid eftersom paketet förmodligen kommer stoppas i tullen.