Makeup and Stuff

Wednesday 6 June 2007

Lästips

Lite lästips såhär på nationaldagen. Själv sitter jag och råpluggar inför en tenta och har varken tid att roa mig med mitt nya sminkskåp eller alla mina prover som jag vill testa.

Bjooti skriver om Urban Decays DeLuxe Eyeshadows och ger dem toppbetyg.

Lipgloss Bitch varnar för Library of Fragrances kroppsskrubb.

Beautybible jämför Mineralsmink och vanligt smink.

Beauty snob tipsar om Badger balm antibug stick mot insekter. Låter lovande och finns på Accessora för 79 kronor, kanske vore något för sommaren?

Emelle berättar att Lancomes senaste mascara Cils design kostar 350 kr! Löjligt mycket pengar för en produkt som håller i tre månader, eller?

Nu när HQ hair har börjat sälja Nars smink, så kan det vara intressant att läsa en recension av tre populära Nars produkter som Beauty and fashion tech har skrivit, bla på det populära Orgasm rouget och det ny läppglanset med samma namn.

Aftonbladet varnar för gammalt smink: Sminket – värsta snusket

Ha en trevlig nationaldag!

No comments: