Makeup and Stuff

Saturday 2 June 2007

GothRosary dofter


GothRosary är ett litet amerikanskt företag som drivs av en tjej som gör läckra smycken och annorlunda dofter. Hennes dofter finns i formen av Mists, perfekta små sprayflaskor som ger lagom mycket doft per sprayning, solid perfume - parfymkräm, och ren parfym som är mycket koncentrerad. Hon har även kropps- och hårprodukter som går att få med din favoritdoft. Hennes produkter är veganvänliga, innehåller inga farliga ingredienser och är handgjorda.

Just nu är det väldigt inne med Library of Fragrance-dofter på alla bloggar och många är förtjusta i dofter som inte är de klassiska parfymerna utan som luktar gräs, jord, rökelse och andra dofter. Det fick mig att äntligen skriva den här recensionen som har legat och väntat i evigheter.

Några av hennes dofter:
GRAVEYARD™ luktar gräs, blommor och jord. WICKED™ luktar läder och tobak. MAYHEM™ luktar rök och rökelse. TEA & SYMPATHY™ luktar höst-café, te och rosor. FAIRY WINGS™ luktar solsken, gurka och bär. GOTHIC ROSE™ luktar äkta blodröda rosor, ingen fejkrosdoft utan verkligen mörkröda färska rosor. CRYPT™ luktar mossa och höst. SEATTLE RAIN™ luktar som regn, hav och fräscht. DEAD ON CHOCOLATE™ ren mörk choklad. VANILLA HELL™ mörkrostad vanilj, en vaniljstång som har bränts i eld. NOCTURNAL™ luktar rökelse.

Jag rekommenderar varmt att köpa en Scent Sample för 5 dollar/34 kr, då får du små prover på alla dofter. Proverna räcker för flera appliceringar och luktar starkt även över ett år efter man har köpt dem :) Jag har fortfarande mina i en låda och tar fram och sniffar på ibland. Dofterna är speciella, och en doft som kanske inte verkade lockande på webben, kan vara underbar när du väl provar den på.

Själv har jag två av hennes dofter i Mists (Dead on Chocolate och Dervish) och min kille har Wicked som mist. Jag älskar dem. Mist-laskorna är mörkgröna plastflaskor och är tyvärr inte så glamorösa eller lyxiga, men är å andra sidan tåliga och kan slängas ned i väskan lätt. Parfymflaskorna är däremot standardflaskor i glas. Jag har även ett halsband från henne som är superläckert. Jag har hört mycket gott om hennes Hair & Body wash och conditioner men har inte provat dem än. Hennes doftljus är rejält stora, helt okej, men kunde vara bättre.
Hennes produkter förtjänar toppbetyg, det enda som drar ned betyget är att förpackningarna kunde vara snyggare.

No comments: