Makeup and Stuff

Friday 30 May 2008

Depend ögonfransböjare


Depend ögonfransböjare är en elektrisk ögonfransböjare som finns att köpa på tex Kicks eller Åhléns för ungefär 80 kr. Den drivs av två st AAA-batterier (använd uppladdningsbara) och har en silikonlist som blir uppvärmd. Den är faktiskt riktigt bra, den är lite klumpigt utformad och det tog mig några gånger att klura ut hur jag skulle hålla handen för att komma åt fransarna och samtidigt kunna peta upp den för att böja fransarna. Den hade kunnat utformats lite smartare, det är faktiskt knöligt att placera den rätt och sedan kunna peta upp den så att den böjer fransarna. Att man själv trycker upp den mot fransarna, istället för att med en fjäder trycka nedåt, gör att man inte böjer sönder fransarna och känns lite tryggare, men gör det också knepigare.

Jag har bara använt min i en vecka, så jag vet inte hur länge den håller, men kommer uppdatera recensionen så småningom. Än så länge så är jag nöjd, och tycker att den ger ett bättre resultat än min metallböjare från H&M, eller min elektriska Blinc-böjare som är formad som en mascaraborste. Betyget blir än så länge 5/7.

No comments: