Makeup and Stuff

Wednesday 21 May 2008

Dove Invisible dry deodorant


Dove Invisibile dry är en antiperspirant/deodorant som inte ska ge vita fläckar på kläderna och är alkoholfri. Jag fick tips om den här deodoranten från mina systrar. Jag har använt stick-versionen, det är första gången jag använt ett stick istället för en roll-on, och jag gillar det faktiskt.

Den här deodoranten fungerar bra. Jag använder endast den, istället för min förra Absolut torr som började ge mig väldigt mycket hudirritation. Den luktar milt men gott, och hindrar verkligen svett, jag är nu inne på min andra och kommer fortsätta köpa den. Om man börjar nervös-svettas hemskt så räcker den inte till, men annars håller den riktigt bra. Den känns även mild och har aldrig irriterat min hud. Den luktar gott men väldigt lite, vilket jag tycker är lagom. Den kan dock ge vita fläckar på kläderna, särskilt om man tar lite extra tjockt lager vilket jag ofta gör. Betyget blir 6/7, för doften, hur effektiv den är, men ett minus för att den faktiskt ger vita fläckar trots att det är ett av säljargumenten.

1 comment:

Anonymous said...

jag tycker den luktar för lite och inte tar bort svettlukt alls. Sen tycker jag att den verkligen inte fungerar. så jag blev ledsen när jag testade den :(