Makeup and Stuff

Thursday 22 May 2008

Aco cerat



Aco cerat är ett oglamoröst men riktigt bra cerat/läppbalsam från Apoteket. Det är oparfymerat men luktar av vanilj, som är en av ingredienserna. Ett riktigt bra cerat som faktiskt återfuktar och inte bara lägger sig utanpå läpparna (som tex Lypsyl). Det ger en tunn hinna som inte är superklibbigt, utan precis så som jag vill ha det som inte klarar av helt torra läppar. Det ger lite glans, men inte alls så att man lägger märke till det, läpparna ser bara snyggt återfuktade ut.

Det kostar 16 kronor på Apoteket och har blivit min nya favorit sedan i vintras då jag panikköpte det, numera har jag alltid ett i väskan, i jackfickan, vid sängen... Högsta betyg för priset, lukten och att det faktiskt återfuktar. (Ceratets förpackning är helt blå upptill, med vit bas, ser nästan men inte exakt ut som på bilden.)

4 comments:

Anonymous said...

Kom på att Apotekets cerat är det bästa för ca 5 år sen och använt det sen dess!

Anonymous said...

jag gillar försvarets hudsalva men hatar deras förpackningar eftersom att locket alltid spricker och går sönder när jag har det i fickan! ska nog testköpa detta istället, om du säger att det är bra

Anonymous said...

CCS Aloe-cerat är också bra. Nästan lite bättre imo ;) Testa! =)

Finns på apoteket!
http://www.ccs-se.com/vera/page.aspx?lnkId=389&parent=389&pid=178

Anonymous said...

Är det bättre än försvarets hudsalva som alla andra höjer till skyarna för tillfället?