Makeup and Stuff

Friday 16 May 2008

Japonesque Touch-up Tube makeupborstar


Japonesque Touch-Up Tube är en svart aluminium-tub med fem borstar med korta skaft för att lätt kunna tas med i väskan. Japonesque skriver tydligt att deras mindre travel-borstar ska hålla lika hög kvalitet som deras fullstora borstar, och jag tror dem. Den svarta tuben innehåller en concealerpensel, en läppensel, två ögonskuggsborstar och en rougeborste.

Jag är supernöjd med de här bostarna och började direkt använda dem dagligen. Concealerpenseln har precis lagom styva och mjuka borst för att göra det smidigt att applicera concealer. Ögonskuggsborstarna är små, men gör det lätt att göra detaljarbete eller bara använda till vanlig vardagsmakeup. Den enda borste jag inte använder är rougeborsten då den har ganska sträva och styva strån och jag är väldigt förtjust i min andra mjukare rougeborste.

Japonesques Touch-Up Tube Black kostar endast 149 kr på Satine.se, vilket jag tycker är ett kap. Kvalitén är bra, jag har använt dem i flera månader och de har inte fällt ett enda strå än så länge. De får 6/7 i betyg, jag kommer uppdatera den här recensionen om penslarna blir sämre om några månader.

4 comments:

Anonymous said...

Jag använder nästan bara fingrarna när jag sminkar mig - med undantag för mascara :D

Bitte said...

Vilken kanon produkt att ha med på resan:)

Makeupstuff said...

sminkjante, absolut. De är även perfekta för handväskan, eller att användas varje dag som jag gör :)

Anonymous said...

Yeah! Äntligen tillbaka, kul att du hittade hit igen! Saknade ju dina überbra recensioner :)