Makeup and Stuff

Saturday 31 May 2008

Dermalogica Dry skin kit


Jag sökte efter ny hudvård och bestämde mig för att testa Dermalogica, eftersom jag har hört så mycket om deras produkter. Jag besökte en skönhetssalong i närheten som jag visste hade Dermalogicas produkter och de rekommenderade att jag testade ett av deras kit, och det blev då givetvis deras Dry Skin kit som innehöll:
Essential Cleansing Solution, 50 ml.
Multi-Active Toner, 50 ml sprayflaska.
Intensive Moisture Balance, 22 ml tub.
Gentle Cream Exfoliant, en liten pyttetub på 10 ml.
Soothing Eye Make-Up Remover - test.
Intensive Moisture Masque - test.

Skälet till att jag sökte ny hudvård är att min hy på senaste har blivit vansinnigt torr, med torra fläckar i ansiktet. Salongen gjorde ingen face mapping på mig, utan tittade bara på mig och lyssnade på min beskrivning och höll med mig om att jag hade torr hy - givetvis. Ett dry skin kit ska räcka i ungefär en månad, enligt tjejen i salongen, för tonern, fuktkrämen och rengöringen.
Recensionerna länkas från detta inlägg så fort de är skrivna, först ut är Essential Cleansing Solution.

1 comment:

Anonymous said...

Hej.
Noterade ditt missnöje över dermalogica.
Jag kan inte annat än hålla med dig.
Jag har atopiskt exem,vidgade kapillärer och milier, samtidigt inflammationskänslig hud, som ger blemmor och finnar.
Hurterapeuter vet inte riktigt vad dem skall ta sig till med min hud, jag har provat allt, det dyraste till det billigaste.

Clinique, Biotherm, Dermalogica, samt Elsa Hjeronemys.

Dermalogica fungerade inte ett dugg (och det fick jag ändå rekomenderat efter en face mapping på hudsalong. Av dermalogicas kit för torr hud blev huden grov och torr, röd, inflammerad och öm, och blir fortfarande varje gång jag provar.

Clinique torkar ut och svider.

Biotherm svider lite och ger mig en svag rodnad.

Elsa Hjeronemys har dock varit fantastisk.

Jag använder Foaming cleanser- ordentligt rengörande mild flytande 'tvål'med härligt lödder, ansiktsvatten nr13 - återfuktar,lugnar och drar ihop porerna.
Balancing day cream- balanserar fettproduktionen oavsett om man har torr, fet eller blandad hud.
Lugnar känslig hud mycket bra.

alla produkter kostar mellan 150-300kr. helt överkommligt med andra ord.
förpackningarna är på ca 250ml

Skulle vara kul att se en rescension om det märket.
Tyvärr finns det nog inte några mindre förpackningar..

Jättebra blogg.

Kram