Makeup and Stuff

Saturday 17 May 2008

CSS Oliva lip care with shine



Oliva lip care with shine, är ett parfymerat läppglans/-balsam från CSS, som finns att köpa på Apoteket. Det står på förpackningen att det innehåller olivolja och det tillhör Oliva-serien, det är dock mindre olivolja än silikoner i läppbalsamet, så jag tror mest att det är ett säljtrick. Konsistensen är rätt tjock och glanset är mycket svagt rosa och innehåller lite skimmer. Det är parfymerat med en doft som får mig att må illa.

Det här läppbalsamet/glanset är riktigt dåligt. Det återfuktar inte alls, utan lämnar bara en tjock glansig hinna på läpparna som inte ser bra ut, det ser ut som att man ätit riktigt fet mat och fått olja på läpparna. Mina läppar kändes torrare efteråt. Lukten ger mig dessutom kväljningar och sticker i näsan.

Positivt:
- Inget. Det är riktigt uselt.

Negativt:
- Det återfuktar inte.
- Glansen ser inte bra ut.
- Det luktar illa.

Det här var ett riktigt bottennapp för mig, det kanske fungerar för någon annan, men jag vill aldrig se det här igen. Det kostar 45 kronor på Apoteket, och får 0 i betyg.

1 comment:

lissy said...

älskar din blogg!!!!!!