Makeup and Stuff

Saturday 31 May 2008

Dermalogica Essential Cleansing Solution


Dermalogica Essential Cleansing Solution är gjord för torr hy och är en rengöringsmjölk. Konsistensen är halvtjock och lite rinnig, en ärt-stor klick räcker till hela ansiktet och halsen på fuktig hud. Den rengör utan att torka ut ansiktet, men räcker inte riktigt till för vissa foundations, tycker jag. Den är skön att använda och luktar inget speciellt. Det känns inte riktigt som den rengör tillräckligt väl dock, och den blev ingen favorit. Den kommer jag inte att köpa igen. Betyget är 4/7, den är helt okej, torkar inte ut huden, men imponerar inte på mig.

1 comment:

Anonymous said...

Testa att använda precleanse före själva rengöringen. Fungerar mycket bättre om du har smink på dig. Sedan vill jag även passa på att tipsa dig om Ultracalming Cleanser (från Dermalogica) istället för essential cleasing, som fungerar mycket bättre. Jag har rätt så torr hy och detta är den mildaste rengöringen dermalogica har! Testa själv! :)