Makeup and Stuff

Monday 26 May 2008

Japonesque Eye crease brush


Japonesque Eye crease brush (BP-232) är en ögonskuggepenseln har jag hört mycket om och har höjts till skyarna av många, bla Rocketqueen samt Lipgloss bitch.

Min första reaktion när jag fick den var att själva borsten var större än vad jag trodde den skulle vara, just globlinjen vill man ju inte ha ett alltför tjockt streck i. Borsten är väldigt fluffig och mjuk. Den har en bra topp, men jag tycker att det är lite svårt att få någon kontroll på applikationen med den. Den är framför allt för mjuka linjer och utsuddade gränser. Kvalitén verkar vara mycket bra.

Jag är splittrad angående den här borsten, jag tycker att borsten är väldigt bra, men sträcker mig ofta efter en annan borste för att markera globlinjen eftersom jag fortfarande inte kommit över min skräck att få färg precis överallt. Den är av mycket bra kvalitet och har mjuka och bra strån, den är förmodligen toppen för ett smokey eye. Jag känner inte att jag kan sätta betyg på den riktigt än.

Borsten kostar 135 kronor på Satine.se.

1 comment:

Anonymous said...

Jag älskar mina borstar från Japonesque, eye crease är en klar favvo, när man fått in tekniken byts den aldrig ut!