Makeup and Stuff

Thursday 15 May 2008

L'oréal Nutrilift body lotion


L'oréal Nutrilift body lotion for dry/very dry skin. Jag behövde en ny body lotion efter att min förra tog slut och Kicks hade för tillfället ett specialerbjudande där man fick två flaskor för priset av en. Tur! Jag gillar den här lotionen skarpt. Den har en något åtstramande effekt, men jag kan inte riktigt säga hur mycket, då jag inte märker en så jättestor skillnad på min rätt fasta hud. Jag har en mycket torr hud, mina ben blir vita och börjar fjälla just nu om jag inte smörjer in dem dagligen, så för mig gör den här verkligen skillnad. Smörjer jag in benen på kvällen så är benen mjuka, lena och återfuktade tills nästa dusch dagen efter.

Konsistensen är precis lagom, mellantjock och lätt att applicera, den sjunker också snabbt in i huden så man kan klä sig efter någon minut. Pumpflaskan är lättanvänd och hygienisk och det är rätt lätt att få ut så mycket man vill, beroende på hur hårt man trycker på pumpen. Doften är Dove-parfymerad men inte särskilt stark, utan luktar lite lagom gott utan att det stör och tonas ned rätt snabbt. Den får faktiskt full pott i betyg, 7/7.

Jag är jättenöjd med den, första flaskan är slut och jag har precis börjat på nästa och letar redan efter fler bra erbjudanden. Ordinarie pris på Kicks är 75 kr för en flaska, ibland säljs de i tvåpack för samma pris, och jag har även sett den för 59 kr i ett specialerbjudande.

2 comments:

Anonymous said...

Oj, den där får jag nog ta och notera på en lapp i plånboken. Ja, namnet alltså ;) Behöver en ny hudcream i träningsnecessären... Och frågan är då om man kan låsa pumpen? Om du fattar... vissa går det att göra så med, andra inte... Bra om det går då den får vara med om en del transport, liksom ;)
Må så grankott...

Makeupstuff said...

Bim, Jepp det går att låsa pumpen! :) Det är bara att vrida den ett kvarts varv.