Makeup and Stuff

Sunday 1 June 2008

Dermalogica Intensive Moisture Balance


Dermalogica Intensive Moisture Balance är en hudkräm för torr hy och den näst kraftigaste de har. Konsistensen är halvtjock och lukten är... skum. Produkterna är oparfymerade vilket jag föredrar, men doften är mycket speciell och jag tycker inte särskilt bra om den. Produkten är rätt så dryg, men inte tillräckligt återfuktande, vilket gjorde att jag fick applicera flera gånger om dagen. Med vissa produkter känner man direkt hur huden blir återfuktad och att det känns skönt i ansiktet, det gjorde det dock inte med denna. Doften och konsistensen är lite oljig på något sätt och känns inte särskilt skön mot huden.

Jag är inte imponerad. Jag hade läst många väldigt positiva recensioner av den här fuktkrämen men jag blev faktiskt besviken. Jag har använt många som varit mycket skönare att använda och som har återfuktat bättre. Den är inte dålig, men absolut inte värt de höga priserna och det finns mycket bättre produkter. Den här kommer jag inte att köpa igen. Betyget blir 5/7.
Positivt: Den irriterar inte huden. Den återfuktar någorlunda. Den är oparfymerad.
Negativt: Den återfuktar inte tillräckligt bra. Den känns inte skön mot huden utan oljig. Lukten är inget vidare. Högt pris.

3 comments:

Bitte said...

Jag var helt såld på krämen i början men efter ett tag märkte jag också att den inte var tillräcklig för min torra hy.

Badbomben said...

Bra att veta, är känslig för oparfymerat som ändå inte är det (= luktar underligt)
Synd att du inte blev riktigt nöjd, kanske nästa dermalogica blir din favorit:)

Anonymous said...

Jag var en Dermalogicaflicka från jag var 19 till jag var 25. Sen upptäckte jag Kerstin Florian och med deras produkter tänker jag stanna resten av mitt liv!