Makeup and Stuff

Tuesday 3 June 2008

Dermalogica Multi-Active Toner

Dermalogica Multi-Active Toner är ett ansiktsvatten och fuktspray i ett. Uhm? Jag förstår inte riktigt tanken med att den både ska vara ett ansiktsvatten och fuktspray, men den ska användas efter rengöring, direkt innan man använder fuktkrämen, den kan även användas som fuktspray under dagen. Det innehåller vatten, aloe vera, extrakt av massor av olika växter som lavendel och gurka (dvs mer vatten), samt propylen glykol, silikoner och konserveringsmedel.

Så... ett gurkvatten med lite fuktgivande ämnen och konserveringsmedel. Till ett rätt högt pris. Nej, den här produkten förstår jag mig inte alls på, den gör ingen skillnad för mig alls, återfuktade inte och känns helt menlös. Det känns bara som ett sätt att tjäna mer pengar. Om inte fuktkrämen räcker som den är, så är det väl smartare att göra den mer återfuktande istället för att använda ett separat vatten. Jag vet inte hur jag ska betygsätta den här, eftersom jag inte förstår mig på den. Ska den återfukta? Rengöra? Göra någon skillnad alls? Det är vatten med silikoner och konserveringsmedel. Jag kommer inte köpa den.

4 comments:

Anonymous said...

Hej.
Jag undrar om du skulle kunna slänga upp min blogg under "Länkar"?
MVH Recensera Mera.
http://recenseramera.blogg.se/

Anonymous said...

Hej! Jag sparar till långt hår och har nu strax under brösten. Skulle vilja ha nästan till naveln. Tycker dina hårtips verkar jättebra, intressant blogg, verkligen! Sedan har jag två frågor.
1. Det här med borstar och hårborstning. Man ska inte borsta håret för ofta, men jag vill inte ha det tovigt, något tips? Sedan skulle jag bli överlycklig om du kunde tipsa om några bra hårborstar! Jag är villig att betala mellan 100-500 kr. (Ju billigare, detsto bättre såklart!) Jag undrar även om du har något tips på en bredtandad kam att reda ut tovorna med. (Mitt hår är som sagt starx under brösten långt, och mellantjockt.)
2. Det här är inte riktigt en fråga, men du får gärna lägga in ännu fler tips för håret!

(jag bor i stockholm så om du svarar på denna kommetar, så vet du att jag kan leta efter borstar här i sthlm.)
Tack för en jättebra blogg! :) Kram

Anonymous said...

Hej där vännen!
Jag har knåpat och illustrerat ihop en sminkguide, och jag undrar, tycker du den hjälper tjejer och ger mer klarhet i hur man ska sminka sig?

är det lönt att fortsätta med sådana guider?

Kramar och pussar Kinga

Anonymous said...

letar i sverige efter en riktig sida för män - men hittar ingen bra. kolla t.ex spanska bellezadehombre så bra den är med demonstrationer och tydlig markering av produkter. kan du inte starta något lika bra? önskar sig anders, (och säkert många fler)