Makeup and Stuff

Friday 22 August 2008

L’Oréal Double Extension Beauty Tubes


L’Oréal Double Extension Beauty Tubes är en ny mascara från L'oréal som är en tvåstegs-mascara som ska göra tuber runt fransarna och kan tvättas bort med enbart varmt vatten.
Förpackninge består av två behållare, en för primern och en för mascaran. Primern är kritvit och luktar starkt. Mascaran är bra kolsvart och luktar inte illa, men mascaraborsten har glesa strån och är lite klumpig att använda.

Några tuber har jag inte märkt. Visst går mascaran bort medan enbart vatten, men några tuber blir det inte, istället långa fibrer som ser skumma ut och lossnar i klumpar. Jag använde för några år sedan Kanebos 38 grader-mascara och då blev det mycket riktigt små tuber, men inte med den här. Jag brukar tvätta bort i duschen på kvällen genom att blöta fransarna med fingrarna, låta dem vara blöta i 30 sek och sen dra av fibrerna med fingrarna försiktigt.

Det finns inga instruktioner för om primern ska få torka först, eller om man ska dra på mascaran direkt. Jag har provat båda metoderna och det fungerar bäst att inte vänta mer än några få sekunder mellan de två lagren. Fransarna blir varken jättelånga eller tjocka och jag kan ärligt talat inte se någon större skillnad med primern, vaddå 80% längre fransar? Den går går bort mycket lätt och jag slipper vakna med svart runt ögonen dagen efter vilket jag gillar med tubmascaror.

Positivt:
- Irriterar inte ögonen.
- Mycket fin svart färg.
- Man får bort all mascara med vatten, och behöver inte vakna dagen efter med mer svart gegga under ögonen.
- Ger ett snyggt resultat.

Negativt:
- Priset. 165 kronor för en mascara från L´oréal känns mastigt.
- Att primern är kritvit. Missar man täcka precis överallt med den svarta mascaran så syns lätt det vita någonstans på en frans och det ser inte snyggt ut.
- Mascaraborsten är inte så bra. Jag hade föredragit en borste med tätare borst, eller en silikonborste av Maxfactor Masterpiece-typen.
- Kan smula lite. Brukar hitta 2-4 små trådar/klumpar under ögat under dagen.
- Ger inte så mycket volym eller längd.
- Primern luktar starkt av kemikalier vilket fick mig att nästan inte vilja testa den första gången.

Jag förstår inte riktigt hypen ärligt talat, det finns andra mascaror som ger bättre resultat. Däremot inser jag återigen hur mycket jag gillar tubmascaror och blir sugen på att prova Kanebos eller någon annan tubmascara. Jag måste också erkänna att jag har använt den här hela sommaren och nu inte riktigt vet vad jag ska köpa härnäst.

Den har höjts till skyarna av Lipgloss bitch och Bjooti. Jag är inte riktigt lika imponerad. P'ssion har också recenserat den här.

Betyg: 5/7.

4 comments:

Anonymous said...

Oj vad olika man upplever mascaror, jag tycker det är väldigt intressant!

Jag älskade resultatet av beauty tubes, jag fick långa och mycket svarta fransar och hade inget problem att täcka primern alls. Den smulade inte minsta lilla överhuvudtaget men jag hade hemskt svårt att få bort den med vatten (och även med makeupborttagningsservetter). Därför har det faktiskt blivit så att den kommit lite på skam för mig då jag efter att ha testat Blincs tubmascara föredrog den, trots det sämre resultatet i längd. Jag ska ta och testa att köra på färgen direkt efter primern istället för att vänta och se om det kanske gör någon skillnad på borttagningen nu i alla fall.. det slog mig aldrig att testa, man vet aldrig om det blir ändring då :)

Tack för dina bra recensioner! :)

Anonymous said...

Oj vad olika man upplever mascaror, jag tycker det är väldigt intressant!

Jag älskade resultatet av beauty tubes, jag fick långa och mycket svarta fransar och hade inget problem att täcka primern alls. Den smulade inte minsta lilla överhuvudtaget men jag hade hemskt svårt att få bort den med vatten (och även med makeupborttagningsservetter). Därför har det faktiskt blivit så att den kommit lite på skam för mig då jag efter att ha testat Blincs tubmascara föredrog den, trots det sämre resultatet i längd. Jag ska ta och testa att köra på färgen direkt efter primern istället för att vänta och se om det kanske gör någon skillnad på borttagningen nu i alla fall.. det slog mig aldrig att testa, man vet aldrig om det blir ändring då :)

Tack för dina bra recensioner! :)

Victoria said...

Mina ögonfransar trillade av av den mascaran!!!!

Anonymous said...

Ricinolja gör att ögonbrynen växer
läste jag så jag provade det till ögonfransarna men det verkar som jag är i den åldern att hår ska tappas:
Jg hr inte lika myckt hår på huvudet numera och ögonfransarna verkar som de är programmerade att falla av... Trots att jag äter bättre numera än någonsin tidigare i livet.

Jag tar tillskott i perioder men det verkar inte hjälpa. Jag vill nu bara att ögonfransarna ska behandlas försiktigt och vilja sitta kvar så länge det är möjligt.

Ricinolja har jag på dem ibland.
Oreal är det maskara-märke jag haft de senaste åren så det känns som marscara/märket inte varit bra för de små känsliga ögonhåren.

Ellie född 1957