Makeup and Stuff

Tuesday 3 July 2007

Body Shops Lipstick/Concealer Brush


Jag skrev för ett tag sedan att jag hade köpt två borstar från Body Shop, en av dem var denna Lipstick/Concealer Brush. Efter att ha använt den ett tag nu, så kände jag att det var dags för en recension.

Jag har använt denna borste för concealer, både tjock krämig concealer som Makeupstores Cover All Mix, och puderconcealer i form av både foundation och concealer från tex Everyday Minerals.

Borstens strån är tätt packade i en tunn rad, vilket gör att toppen är mycket smal och styv. Det går både att använda själva toppen och bredsidan av penseln. Än så länge har denna borste inte tappat ett enda strå, trots daglig användning och tvättning minst två gånger i veckan i snart två månader (den torkas alltid liggande).
Det tjocka skaftet på borsten gör att den tar extra plats om man vill ställa den i ett glas/behållare med andra penslar, men gör å andra sidan att den kan stå för sig själv, vilket den oftast gör hos mig.

Jag är supernöjd med den här borsten. De styva stråna är perfekta för concealer, både för puderconcealer och en mer krämig concealer. Det är mycket lätt att dutta på concealer både under ögonen och på finnar. Jag använder ofta min EM foundation som concealer, genom att ta lite på denna borste och pensla på där det behövs, tex under ögonen, det fungerar utmärkt, eftersom borsten ger ett tjockt lager utan att det blir klumpigt. Toppbetyg. Borsten finns att köpa på The Body Shop, för 98 kronor.

3 comments:

Anonymous said...

Tjoohej! Jag funderar på att 'köpa' Everyday Minerals Gratis Kit, och jag såg att du hade använt deras produkter. Men - än är jag bara 14 år och därför så ska min mamma fixa frakten och pengar liksom, och hon är lite tveksam till EM. Så då frågar jag dig, är det värt att köpa Everyday Minerals? Det va ju såå billigt. (:

KKBB :-)

Makeupstuff said...

frida, jag tycker att Everyday Minerals produkter är jättebra, men alla har ju olika smak. Eftersom Everyday Minerals har sitt provkit som faktiskt bara kostar 38 kronor i frakt, så är det ingen större investering. Börja med Sample Kit:et för 38 kronor, och se hur det fungerar. Det är tillräckligt mycket i kitet för att du ska kunna testa i flera veckor, och du kan beställa ett till kit om du sedan är osäker. Din mamma kan väl knappast tycka att 38 kronor är mycket pengar för att testa en produkt? :)

Makeupstuff said...

frida, det är inte dyrare att testa Everyday Minerals hela storlekar sen, än att du köper något annat märke som Isadora på Kicks. Men börja med gratisproverna som sagt.