Makeup and Stuff

Wednesday 11 July 2007

Lily Lolo Flawless Matte


Jag har testat Lily Lolos finishing powder "Flawless Matte". Från Lily Lolos hemsida:
"A white mineral powder with oil absorbing properties for a flawless matte finish. Apply under or over your foundation or mix with your favourite moisturiser to create an oil controlling base."

Jag har provat det här pudret endast på min blanka t-zon, då jag har torr hy annars och bara har en näsa som blir glansig snabbt. Mitt prov kom från Waterbellis som säljer Lily Lolos produkter i Sverige, och som skickar prover om man mailar dem och berättar vilka man vill prova.

Konsistens/Applicering: Flawless Matte är ett finmalet puder som är lätt att applicera. Jag applicerade det med en liten borste, bara precis där jag behövde det. Det smälter in i huden och endast ett tunt lager behövs. Det innehåller bara två ingredienser: Kaolin och Mica. Det luktar lite lerliknande.

Resultat: Jag är mycket nöjd med det här pudret. Ett tunt lager håller glansen borta och mattar ned utan att synas. I vanliga fall öser jag på puder för att hålla huden matt, så att det syns, men med det här pudret behövs inte det. Ett tunt lager ger ett naturligt resultat och håller länge. Jag skulle dock vilja ha en liten burk för att kunna bättra på under dagen, utifall att det skulle behövas. Provet får toppbetyg. Kommer att uppdatera recensionen när jag fått fullstor burk och kan recensera förpackningen också.




Produkten kostar ca 169 kronor och finns att köpa hos Lily Lolo (UK) eller hos Waterbellis (SE). Nu väntar jag bara otåligt på att det ska komma tillbaka i lager hos Waterbellis...

6 comments:

Anonymous said...

låter som ett bra puder.

Anonymous said...

Gillar verkligen din snygga blogg!

Hur skiljer det sig att köpa Lily Lolo-grejer från Waterbellis och Lily Lolo UK i pris? Är det samma, eller vart kommer priserna du nämner ifrån?

Makeupstuff said...

Linnea, tack! Snygg? :) Jag som sitter och tänker att den nog är för tråkig och borde piffas upp.

Waterbellis och Lily Lolo verkar ha ungefär samma priser. Jag har inte jämfört fraktkostnaderna, men de ligger förmodligen på ungefär samma också. Man kan ju plocka ihop sin korg och sen jämföra priserna på båda sajterna innan man beställer.

Ett tips är att använda Google för valutakonvertering, smidigast, skriv bara "30 GBP in SEK" tex och sök så får du svaret.

Anonymous said...

Spännande! Jag har provat foundationen, men inte pudret hittills. Kanske värt ett försök! :) Bra recension förresten. Har du provat ögonskuggorna?

mvh,
rocketqueen
rocketqueens.blogg.se

Makeupstuff said...

rocketqueen, jag vet inte hur bra den skulle vara i hela ansiktet, då jag bara provat den i små områden, men den verkar lovande. Har inte provat ögonskuggorna ordentligt än, har prover som jag ska testa snart och recensera.

Anonymous said...

Hur är lily lolo produkterna till skillnad från Everyday mineral? Vilket föredrar du?