Tuesday, 10 July 2007
Smashbox lögn om O-glow
Smashbox kom för ett tag sedan med en produkt kallad O-glow, som flera andra bloggare har recenserat: LipGloss Bitch, Red head och Hannah.
Från Blushs sida: "O-Glow är en ny revolutionerande form av rouge i geléform. Den genomskinliga gelén reagerar med din hud och ger dig en fräsch, fin färg som passar perfekt till just din hudton.
Så fungerar det: när du applicerar O-Glow så aktiveras det energigivande Goji Berry-C komplexet och ger upphov till en microcirkulationseffekt som i sin tur ger dig en frisk och rosig färg."
Beautybrains har undersökt O-glow och kommit fram till att det är en lögn. O-glow innehåller röd färg, inget annat. Vilket man tom ser på bilden ovan, där O-glow är utsmetad på papper, har papperet blivit rött pga microcirkulationseffekter? Hrm.
Nog för att man vet att kosmetikaindustrin ljuger, men det här fick mig att bli negativt inställd till Smashbox och inte alls lika sugen på att prova deras produkter längre. Varför ljuga? Varför inte säga att det är en söt rosa färg på tub istället för att ljuga ihop en historia om en revolutionerande produkt?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Klockrent inlägg! Som lycklig ägare till ett överdyrt men alldagligt gel-rouge av ovan nämnda sort kan man inte mer än hålla med. Alla vet att det är skitsnack så varför anstränga sig så?
Trots att många förstår det tror jag ändå att det lönar sig för de flesta företag med överdriven marknadsföring. Du köpte ju produkten eller hur?
Marknaden styr, vi konsumenter styr. Om vi inte vill att företagen ska ljuga för oss kan vi upplysa andra som du precis har gjort, sluta att köpa företagens produkter och anmäla dem för vilseledande marknadsföring.
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/
artikel.asp?lngArticleID=2237&lngCategoryID=1205
Eller, du kanske inte köpte produkten, men många har ju uppenbarligen gjort det.
Post a Comment