Makeup and Stuff

Tuesday 10 April 2007

Mary Kay Signature Lip Gloss


Signature Lip Gloss är Mary Kays läppglans och finns i en rad färger. Själv har jag färgerna Cranberry och Natural (som är helt genomskinlig).

Cranberry är en härlig färg och ger mycket glans, utan att bli överdrivet glansig. Efter tillräckligt många timmar och appliceringar så kan färgen lägga sig lite i läppvecken. Färgen håller ett tag, vet inte riktigt hur länge, men kanske 2 timmar? Den får betyget 4/7.



Natural är min favorit, den ger glans och fukt och håller i timmar. Har jag vanligt läppbalsam så applicerar jag minst en gång i timmen, beroende som jag är, men det här läppglanset håller i flera timmar, oftast håller det ända fram till lunch, och efter en lunchapplicering en bra bit in på eftermiddagen. Det håller läpparna fuktiga och har en härlig precis lagom kletighet på läpparna för att de ska kännas mjuka och härliga. Jag föredrar att ha det här på läpparna framför läppbalsam av olika slag. Eftersom jag använder det dagligen och verkligen gillar det så får det betyget 6/7. Det är även helt utan lukt och smak, vilket jag gillar, blir lätt illamående av en stark doft på läpparna hela dagen.



Det har för övrigt kommit en ny formula av läppglanset, som jag ännu inte har testat, så det här är betyg på den gamla formulan.

No comments: